Coachella is populair bij modeliefhebbers

© Facebook

Het Amerikaanse muziekfestival Coachella is een jaarlijks hip gebeuren in de Coloradowoestijn in Californië waar Amerikaanse jongeren massaal naartoe trekken. Het festival is ook heel populair bij modeliefhebbers en dus zijn er ook altijd veel modemerken aanwezig om hun label in de kijker te zetten

Het Amerikaanse muziekfestival Coachella is een jaarlijks hip gebeuren in de Coloradowoestijn in Californië waar Amerikaanse jongeren massaal naartoe trekken. Het festival is ook heel populair bij modeliefhebbers en dus zijn er ook altijd veel modemerken aanwezig om hun label in de kijker te zetten.

Zo heeft H&M, één van de hoofdsponsors van het festival, er een eigen tentje en geven ze gratis tickets weg. Op hun stand kan je terecht voor gratis water, airco en zonnemelk en kan je er je nagels laten lakken. Ze hebben ook een fotocabine waar je kan kussen voor het goede doel. Als je je foto online gooit en de speciale hashtag gebruikt doneert H&M 1 dollar aan aidsonderzoek. Het Zweedse modemerk organiseert ook de La Quinta pool party, die vorig jaar nog werd georganiseerd door Mulberry. Ook Lacoste en Guess organiseren pool party’s waar veel bekend volk naartoe komt. Wie een foto van zichzelf in zijn beste outfit op de blog van Lacoste plaatste, kon gratis tickets winnen.

Andere merken die aanwezig zijn op het festival zijn Forever 21, Diesel + Edun en A|X Armani Exchange. Diesel + Edun organiseren een musical ‘Studio Africa’ en Forever 21 heeft er een Desert Disco in een hotel. Forever 21 bracht vorige maand een festival capsulecollectie uit gebaseerd op de outfitjes die fashionista’s dragen op Coachella. De grote afwezige dit jaar is Mulberry dat zich naar het schijnt op een oudere doelgroep wil focussen. Ook celebs zijn dol op het festival en laten zich dan ook uitvoerig fotograferen in hun mooiste festivallook.


Milieuvriendelijk


Verder staat het festival in het teken van het milieu. Wie zijn plastic flesjes terugbrengt krijgt gratis een flesje water en carpoolers, ofwel carpoolchellas, kunnen VIP tickets winnen. Op de website van het festival kan je op zoek gaan naar carpoolbuddy’s. De batterij van je gsm kan je dan weer manueel opladen door een beetje te fietsen en de affiches zijn gedrukt op recycleerbaar hout. Bovendien planten ze een nieuwe boom voor elke boom die ze daarvoor hebben moeten omhakken.


Dit jaar staan o.a. Blur, 2 Chainz, Janelle Monae, Moby, Nick Cave en de Red Hot Chilli Peppers op het podium. Vorig jaar kwam het Coachella festival nog in het nieuws toen ze uitpakten met een levensgroot hologram van de overleden rapper Tupac. Gisteren werd bij de LA Times het nieuws bekend gemaakt dat Coachella nog tot 2030 festivals mag blijven organiseren in de woestijn. (AV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content