...

Eerlijke kleding waarvan de klant exact weet wat elke stap in het productieproces gekost heeft. Zo mogelijk nog belangrijker zijn de milieuvriendelijke materialen waaruit ze gemaakt zijn, en de garantie dat ze onder veilige werkomstandigheden geproduceerd werden. We brengen het volledige verhaal achter het ontwerp, want dat moet even mooi zijn als het ontwerp zelf. Door alleen via internet te verkopen blijf je voor een groot deel van het publiek onder de radar. Deze shop is een mooie vitrine voor het merk. Bij een fysieke shop staat de beleving veel meer centraal. Een kledingstuk kunnen zien, passen en voelen, is voor veel mensen nog altijd belangrijk. Er bestaat vaak nog koudwatervrees voor merken die enkel online verkopen. Ik bekijk het als een kledingkast. Niet elk seizoen een volledig nieuwe collectie, maar stuks die komen en andere die gaan. Ik ontwerp ook geen total looks, ik laat de klant liever zelf zijn outfit samenstellen. Verder werken we regelmatig samen met andere labels die graag duurzaam en verantwoord willen ontwerpen. Zeker, ik ben eigenlijk meer activist dan ontwerper. Ik probeer vooral jonge designers aan te zetten om bewuste keuzes te maken. Ik maak ze duidelijk dat duur helemaal niet meer staat voor duurzaam. Toch zijn het vooral de consumenten die voor verandering kunnen zorgen. Pas wanneer zij gaan eisen dat het verhaal achter het ontwerp net zo mooi is als het ontwerp zelf, zullen de labels volgen.