De Antwerpse grafische studio beshart verzamelde eerder dit jaar honderd kunstenaars uit 28 landen om een nieuwe cover te ontwerpen voor een van de honderd beste romans aller tijden, een lijst die samengesteld werd door The Observer. Het project vraagt onder de titel Doe De Mee aandacht voor analfabetisme.

Onder de ontwerpen vinden we bekende titels als Moby Dick van Herman Melville en Brave New World van Aldous Huxley. Elke roman werd telkens van een nieuw grafisch ontwerp voorzien.

De honderd boekcovers zijn op posterformaat te koop via Doedemee.be. Per poster gaat 5 euro naar de alfabetiseringsprojecten van UNESCO in Afrika.

Wim Denolf

De Antwerpse grafische studio beshart verzamelde eerder dit jaar honderd kunstenaars uit 28 landen om een nieuwe cover te ontwerpen voor een van de honderd beste romans aller tijden, een lijst die samengesteld werd door The Observer. Het project vraagt onder de titel Doe De Mee aandacht voor analfabetisme. Onder de ontwerpen vinden we bekende titels als Moby Dick van Herman Melville en Brave New World van Aldous Huxley. Elke roman werd telkens van een nieuw grafisch ontwerp voorzien. De honderd boekcovers zijn op posterformaat te koop via Doedemee.be. Per poster gaat 5 euro naar de alfabetiseringsprojecten van UNESCO in Afrika. Wim Denolf