1/ Creëer de perfecte playlist

"My music isn't just music; it's medicine," stelt Kanye West weinig bescheiden. Of wetenschappers het nu per se over zijn muziek hebben is maar de vraag; onderzoek bevestigt wel dat muziek bij het sporten je prestaties gevoelig verbetert en helpt inspanningen langer vol te houden. Terwijl je focust op je lievelingsmuziek, loop je een rondje extra zonder dat je er erg in hebt. Bovendien zorgt muziek ervoor dat je lichaam sneller herstelt na een inspanning. Afspelen doe je met de smartphone of via een handige fitness smartwatch zoals Gear Fit 2 van Samsung dat maar liefst 4GB opslagruimte heeft.

2/ Investeer in degelijke oortjes

De draadloze Gear Icon X van Samsung zijn ergonomische Bluetooth oortjes die niet alleen zorgen voor een uitstekende luisterervaring. Ze hebben interessante functies: je kan er onder meer mee bellen en ze hebben een ingebouwde gps - handig als je bijvoorbeeld gaat lopen op reis. Dankzij de ingebouwde sensoren registreren ze gegevens zoals de hartslag, verbrande calorieën enz. Je kunt er 1000 liedjes op bewaren en hoeft dus geen smartphone mee te nemen tijdens het sporten, want deze oortjes werken autonoom.

3/ Ken je lichaam

Wie zijn lichaam kent, heeft de sleutel tot zijn gezondheid in handen. Onder meer inzicht in hoe(veel) je beweegt, je slaapgedrag en voedingspatroon zijn essentieel om de conditie te optimaliseren. Daarin speelt je smartphone en de handige S Health app, ontwikkeld door Samsung, een belangrijke rol. Die app begeleidt wereldwijd 180 miljoen gebruikers naar een gezonder leefpatroon door gegevens te registreren, je te motiveren en persoonlijk advies te geven- zowel over sporten als over voeding.

4/ Sport samen

Met anderen sporten werkt motiverend. Want je bent meer geneigd je aan je sportafspraak te houden als in groep beweegt. Bovendien voel je je (nog) beter achteraf omdat de hersenen meer endorfine aanmaken als je samen sport. Deze stof die wel eens gelukshormoon wordt genoemd brengt sporters in een roes, beter gekend als runner's high. Lukt het niet om samen te sporten, doe het dan virtueel met S Health. De nieuwste versie is aangepast zodat je steeds geconnecteerd bent met je vrienden. Kwestie van mekaar te motiveren en uitdagingen aan te gaan.

5/ De juiste timing

Sommigen mensen zijn echte vroege vogels, andere nachtuilen. Luister naar je lichaam en ken je eigen ritme. Sporten verloopt vlotter tijdens jouw energiepiek dus hou hier rekening mee als je fysieke inspanning inplant in je mobiele agenda.

6/ Voldoende slaap

Regelmatig sporten verbetert de slaapkwaliteit. Omgekeerd stimuleert een goede nachtrust ook de sportprestaties. Gemiddeld betekent dat minstens zeven uur slaap per nacht. Het fitness horloge Gear Fit 2 van Samsung registreert en analyseert je slaap waardoor je je slaapgewoontes kan optimaliseren.

Wil je meer weten? Ontdek inspirerende verhalen over technologie en innovatie op www.samsung.com/be/discover/

1/ Creëer de perfecte playlist"My music isn't just music; it's medicine," stelt Kanye West weinig bescheiden. Of wetenschappers het nu per se over zijn muziek hebben is maar de vraag; onderzoek bevestigt wel dat muziek bij het sporten je prestaties gevoelig verbetert en helpt inspanningen langer vol te houden. Terwijl je focust op je lievelingsmuziek, loop je een rondje extra zonder dat je er erg in hebt. Bovendien zorgt muziek ervoor dat je lichaam sneller herstelt na een inspanning. Afspelen doe je met de smartphone of via een handige fitness smartwatch zoals Gear Fit 2 van Samsung dat maar liefst 4GB opslagruimte heeft.2/ Investeer in degelijke oortjesDe draadloze Gear Icon X van Samsung zijn ergonomische Bluetooth oortjes die niet alleen zorgen voor een uitstekende luisterervaring. Ze hebben interessante functies: je kan er onder meer mee bellen en ze hebben een ingebouwde gps - handig als je bijvoorbeeld gaat lopen op reis. Dankzij de ingebouwde sensoren registreren ze gegevens zoals de hartslag, verbrande calorieën enz. Je kunt er 1000 liedjes op bewaren en hoeft dus geen smartphone mee te nemen tijdens het sporten, want deze oortjes werken autonoom.3/ Ken je lichaamWie zijn lichaam kent, heeft de sleutel tot zijn gezondheid in handen. Onder meer inzicht in hoe(veel) je beweegt, je slaapgedrag en voedingspatroon zijn essentieel om de conditie te optimaliseren. Daarin speelt je smartphone en de handige S Health app, ontwikkeld door Samsung, een belangrijke rol. Die app begeleidt wereldwijd 180 miljoen gebruikers naar een gezonder leefpatroon door gegevens te registreren, je te motiveren en persoonlijk advies te geven- zowel over sporten als over voeding.4/ Sport samenMet anderen sporten werkt motiverend. Want je bent meer geneigd je aan je sportafspraak te houden als in groep beweegt. Bovendien voel je je (nog) beter achteraf omdat de hersenen meer endorfine aanmaken als je samen sport. Deze stof die wel eens gelukshormoon wordt genoemd brengt sporters in een roes, beter gekend als runner's high. Lukt het niet om samen te sporten, doe het dan virtueel met S Health. De nieuwste versie is aangepast zodat je steeds geconnecteerd bent met je vrienden. Kwestie van mekaar te motiveren en uitdagingen aan te gaan.5/ De juiste timingSommigen mensen zijn echte vroege vogels, andere nachtuilen. Luister naar je lichaam en ken je eigen ritme. Sporten verloopt vlotter tijdens jouw energiepiek dus hou hier rekening mee als je fysieke inspanning inplant in je mobiele agenda.6/ Voldoende slaapRegelmatig sporten verbetert de slaapkwaliteit. Omgekeerd stimuleert een goede nachtrust ook de sportprestaties. Gemiddeld betekent dat minstens zeven uur slaap per nacht. Het fitness horloge Gear Fit 2 van Samsung registreert en analyseert je slaap waardoor je je slaapgewoontes kan optimaliseren.Wil je meer weten? Ontdek inspirerende verhalen over technologie en innovatie op www.samsung.com/be/discover/