Dit jaar is, zoals we weten, een bijzonder jaar. Het coronavirus kreeg de hele wereld in zijn greep en allemaal hadden we te maken met lockdowns, quarantaines en ontelbare events en plannen die in rook opgingen. In plaats van daarover te treuren wil het Italiaanse modemerk Diesel een ode brengen aan deze gemiste momenten.

Herinneringen vieren

Een jeans wordt mooier naarmate hij ouder wordt en wordt zo een draagbare herinnering aan mooie tijden, zegt Diesel. Denk aan de inktvlek op een zak, opgedaan door het doodelen tijdens een lange vlucht naar een paradijselijk oord. Of aan de zoom die loste door een ongelukje op een feestje in Berlijn. 2020 heeft dat soort momenten gecanceld, maar volgens het jeansmerk kunnen we ook de herinneringen vieren aan events die we gepland hadden maar die niet konden doorgaan. Ook wil het Italiaanse merk dat we ons focussen op de gedenkwaardige dingen die wél gebeurden in het coronajaar, zoals onverwachte ontmoetingen met mensen of banden die sterker werden.

Leren label

Met de najaarscampagne 'Unforgettable Denim' staat Diesel stil bij de momenten en events die door de coronacrisis niet konden plaatsvinden. Via diesel.com kun je op het leren label achter op je jeans de naam van een gebeurtenis laten aanbrengen die niet kon doorgaan. Bijvoorbeeld je bruiloft waar je al een jaar naar uitkeek, de reis waar je zo lang voor gespaard had, je favoriete festival... Je kiest dan zelf een woord, zoals 'Bride' of 'Andes Hiking', en Diesel drukt die op het label, met vermelding van het jaar 2020. Dit alles onder het motto 'Make beautiful memories of what you didn't do'. Ook meegenomen: zo'n persoonlijk label achter op je jeans inspireert je om die mooie momenten te plannen voor later. Dit customizen kan enkel via de website diesel.com.

Influencers aan het woord

Op het platform @diesel instagram kun je twee maanden lang tientallen videoclips bekijken die geregisseerd werden door Pantera van het productiehuis Anonymous Content. Je kunt er ook verhalen zien van bekende influencers zoals skateboarder en model Evan Mock, actrice Julia Fox en danser Donté Colley. Evan woont in New York, maar koos ervoor om de quarantaine in de natuur van Mallorca door te brengen. De Italiaans-Amerikaase Julia Fox vond dan weer de liefde tijdens de lockdown. En de Canadese Donte Colley richtte de blik inwaarts en besloot om meer op te komen voor sociale rechtvaardigheid.

Limited edition

Voor deze campagne werkt Diesel ook samen met verschillende evenementen die dit jaar niet konden doorgaan. Zoals met het UNTOLD Festival, het grootste elektronische muziekfestival van Roemenië en een van de meest gerenommeerde muziekfestivals ter wereld. Elk jaar komen er meer dan 350.000 fans vanuit de hele wereld af op dit event. Diesel en UNTOLD hebben samen een collectie spijkerbroeken in beperkte oplage gecreeërd: de2020 Fallen Edition.

Onvergetelijk 2020

2020 heeft onze plannen gedwarsboomd. Maar dat betekent niet dat we geen plezier meer mogen hebben van die plannen, vindt Diesel. 'Vergeet de dingen niet die je niet deed en maak ze onvergetelijk', aldus het jeansmerk. In deze video maakt het Italiaanse merk deze boodschap duidelijk en zie je hoe de customized jeans van de 'Unforgettable Denim'-campagne eruitzien:

Dit jaar is, zoals we weten, een bijzonder jaar. Het coronavirus kreeg de hele wereld in zijn greep en allemaal hadden we te maken met lockdowns, quarantaines en ontelbare events en plannen die in rook opgingen. In plaats van daarover te treuren wil het Italiaanse modemerk Diesel een ode brengen aan deze gemiste momenten.Een jeans wordt mooier naarmate hij ouder wordt en wordt zo een draagbare herinnering aan mooie tijden, zegt Diesel. Denk aan de inktvlek op een zak, opgedaan door het doodelen tijdens een lange vlucht naar een paradijselijk oord. Of aan de zoom die loste door een ongelukje op een feestje in Berlijn. 2020 heeft dat soort momenten gecanceld, maar volgens het jeansmerk kunnen we ook de herinneringen vieren aan events die we gepland hadden maar die niet konden doorgaan. Ook wil het Italiaanse merk dat we ons focussen op de gedenkwaardige dingen die wél gebeurden in het coronajaar, zoals onverwachte ontmoetingen met mensen of banden die sterker werden.Met de najaarscampagne 'Unforgettable Denim' staat Diesel stil bij de momenten en events die door de coronacrisis niet konden plaatsvinden. Via diesel.com kun je op het leren label achter op je jeans de naam van een gebeurtenis laten aanbrengen die niet kon doorgaan. Bijvoorbeeld je bruiloft waar je al een jaar naar uitkeek, de reis waar je zo lang voor gespaard had, je favoriete festival... Je kiest dan zelf een woord, zoals 'Bride' of 'Andes Hiking', en Diesel drukt die op het label, met vermelding van het jaar 2020. Dit alles onder het motto 'Make beautiful memories of what you didn't do'. Ook meegenomen: zo'n persoonlijk label achter op je jeans inspireert je om die mooie momenten te plannen voor later. Dit customizen kan enkel via de website diesel.com. Op het platform @diesel instagram kun je twee maanden lang tientallen videoclips bekijken die geregisseerd werden door Pantera van het productiehuis Anonymous Content. Je kunt er ook verhalen zien van bekende influencers zoals skateboarder en model Evan Mock, actrice Julia Fox en danser Donté Colley. Evan woont in New York, maar koos ervoor om de quarantaine in de natuur van Mallorca door te brengen. De Italiaans-Amerikaase Julia Fox vond dan weer de liefde tijdens de lockdown. En de Canadese Donte Colley richtte de blik inwaarts en besloot om meer op te komen voor sociale rechtvaardigheid.Voor deze campagne werkt Diesel ook samen met verschillende evenementen die dit jaar niet konden doorgaan. Zoals met het UNTOLD Festival, het grootste elektronische muziekfestival van Roemenië en een van de meest gerenommeerde muziekfestivals ter wereld. Elk jaar komen er meer dan 350.000 fans vanuit de hele wereld af op dit event. Diesel en UNTOLD hebben samen een collectie spijkerbroeken in beperkte oplage gecreeërd: de2020 Fallen Edition.2020 heeft onze plannen gedwarsboomd. Maar dat betekent niet dat we geen plezier meer mogen hebben van die plannen, vindt Diesel. 'Vergeet de dingen niet die je niet deed en maak ze onvergetelijk', aldus het jeansmerk. In deze video maakt het Italiaanse merk deze boodschap duidelijk en zie je hoe de customized jeans van de 'Unforgettable Denim'-campagne eruitzien: