Karl Lagerfeld krijgt eigen website

Het mode-icoon verovert het wereldwijde web.

Karl Lagerfeld heeft een nieuwe missie: het internet domineren. Nadat hij zich eind januari op twitter waagde heeft de keizer van de modewereld nu ook een eigen webstek opgestart; karl.com. De site werd gelanceerd ter promotie van Lagerfeld’s nieuwe collectie die -verrassing!- ‘Karl’ heet.

Op Karl.com staan de ontwerpen van Karl Lagerfeld centraal via lookbooks, reclamecampagnes en een e-shop die voorlopig enkel nog maar in Frankrijk, Duitsland, Italië en Groot-Brittannië levert. Toch is de site meer dan een veredelde webwinkel. Het strakke zwart-witte design en de K-gimmicks (zo heet een bepaalde sectie Kollections) zijn overduidelijk Karl’s eigen invloed.

De sectie ‘World of Karl’ houdt de bezoeker op de hoogte van nieuwe projecten en geeft Lagerfeld’s favoriete adresjes prijs. Het is immers altijd handig om te weten waar een stijlicoon zijn bloemen, briefpapier of zonnebrillen koopt. Favoriet is de rubriek ‘Karl Says’ waarin de meest opmerkelijke quotes van de ontwerper verzameld worden. Voorbeeld? “Ik weet dat ik onmogelijk, vervelend en nooit tevreden ben. Ik zou mezelf dan ook niet graag te gast hebben.” (KS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content