Julia Roberts gezicht van Lancôme

© epa

Frans cosmeticamerk Lancôme heeft Hollywood A-lister Julia Roberts weten te overtuigen zijn uithangbord te worden.

Frans cosmeticamerk Lancôme heeft Hollywood A-lister Julia Roberts (42) weten te overtuigen zijn uithangbord te worden. Dat meldt het Amerikaanse modemagazine Woman’s Wear Daily.

Lancôme gaf nog geen details over het contract met de actrice. Over de duur ervan, haar gage en specifieke taak zal begin volgend jaar meer bekend gemaakt worden. “Door haar opmerkelijke persoonlijkheid en carrière is Julia Roberts een embleem van haar tijd”, wilde Youcef Nabi, voorzitter van Lancôme International, wel kwijt. “Haar uitzonderlijke talent, uitstraling en sterk engagement vormen een perfecte weerspiegeling van de waarden van Lancôme”.

Julia Roberts verdient gemiddeld zo’n 20 miljoen dollar voor haar acteerprojecten. Ze werkt op dit moment twee films af. “Eat, Pray Love”, gebaseerd op de bestseller van Elizabeth Gilbert en ‘Valentine’s Day’ van Garry Mashall, die haar ook regisseerde in ‘Pretty Woman’. Volgens WWD zal haar salaris bij Lancôme ongeveer evenveel bedragen als dat voor haar acteerwerk.

Celebrity-trend
De trend om beautyproducten te verkopen met bekende gezichten startte in 2001, toen celebrity’s eigen parfums begonnen te lanceren. Jennifer Lopez beet de spits af met ‘Glow by J.Lo’ en dat parfum werd een groot succes. Toen een jaar later Catherine Zeta-Jones het gezicht werd van schoonheidsmerk Elizabeth Arden barstte de strijd om de sterren pas helemaal los. Intussen is het aantal celebrity’s dat een contract ondertekende met een cosmeticabedrijf haast niet meer te tellen.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content