Hello Kitty krijgt een make-over van Helena Christensen

De Deense schone ontwierp een T-shirt ten voordele van Oxfam, het goede doel waarvoor het model ambassadrice is. Christensen gaf het Japanse animatiefiguurtje Hello Kitty, dat op het shirt prijkt, een totale make-over.

De Deense schone ontwierp een T-shirt ten voordele van Oxfam, het goede doel waarvoor het model ambassadrice is. Christensen gaf het Japanse animatiefiguurtje Hello Kitty, dat op het shirt prijkt, een totale make-over.

Helena Christensen nam Hello Kitty onder handen, voor het eerst heeft het figuurtje lange haren. Ook gaf ze het katje een fototoestel, verwijzend naar de job als fotografe die Christensen naast het modellenwerk beoefent. Het strikje in de haren en het fototoestel zijn bezet met Swarovski-kristallen. Sanrio, het bedrijf dat de rechten op Hello Kitty bezit, gaf Christensen en Oxfam Italia de toestemming om de afbeelding van het figuurtje te gebruiken.

De keuze voor Hello Kitty als opdruk voor het T-shirt blijkt niet uit de lucht te zijn gegrepen. ‘Ik ben altijd een grote fan geweest van Hello Kitty. Vandaag is ze nog net zo cool en chique als toen ik een klein meisje was’, aldus het topmodel. ‘Ik ben super enthousiast over het project.’ Christensen ontwierp het T-shirt voor Oxfam Italia, maar via het mailadres eventi@oxfamitalia.org kunnen mensen van overal ter wereld het item (29.99 euro) bestellen.

Christensen is sinds 2010 ambassadrice voor Oxfam. Deze beslissing nam ze na een bezoek aan Peru, het land waarvan haar moeder afkomstig is. Sindsdien bezocht ze onder meer Nepal en Kenia, waar ze met mensen praatte die het slachtoffer zijn van de klimaatsverandering. Ze zette ook haar schouders onder de ‘Oxfam GROW’-campagne, die oproept om een nieuwe manier te vinden om natuurlijke materialen en energiebronnen te beheren. (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content