Pillow Crunches

Stapel twee kussens op het voeteinde van het bed. Lig plat op je rug en laat je voeten op de kussens rusten terwijl je je armen gekruist over je borst houdt. Adem diep in en trek je buik in, om vervolgens bij het uitademen je bovenlichaam richting je voeten tilt. Tien keer herhalen.

Roundhouse Kicks

Lig op je rug met je armen en benen uitgestrekt. Til je rechterbeen een tiental centimeter van de zetel en teken met je tenen een grote cirkel in de lucht terwijl je je been gestrekt houdt. Wanneer je been op gelijke hoogte met je heup gekomen is til je het op naar het midden van je lichaam, om het vervolgens weer naar de startpositie te laten zakken. Herhaal dit vijf keer en verwissel dan van draairichting. Doe dit telkens voor beide benen.

Leg circles

Lig op je rug met je benen gestrekt naar voor. Duw ze samen en til ze ongeveer vijftien centimeter van de zetel op terwijl je met je tenen een cirkel ter grootte van een voetbal tekens in de lucht. Wat meer uitdagingen? Teken dan een acht.

Sit and Twist

Lig op je rug met je voeten plat op de zetel en je benen gebogen. Plaats je handen achter je hoofd, hou je ellebogen gebogen en adem uit wanneer je rechtop komt. Wanneer je bijna boven bent beweeg je je rechterelleboog richting je linkerknie, en omgekeerd.

someecards.com
© someecards.com

Seated Floor Taps

Zit op het randje van de zetel en zet je voeten naast elkaar op de grond, iets wijder dan heupbreedte. Strek je armen recht boven je hoofd, hou je schouders naar beneden en trek je buik in terwijl je je lichaam tussen je benen laat zakken. Wanneer je met je handen de grond raakt kom je rustig weer naar boven zonder de spanning in je bovenlichaam te verminderen.

Oblique Twists

Zit rechtop met je voeten plat op de grond en je buikspieren opgespannen. Hou je armen in een hoek van negentig graden zodat je ellebogen in de lijn van je schouders komen te liggen. Terwijl je je hoofd en nek recht houdt draai je je bovenlichaam van links naar rechts, eventueel bekrachtigd met een kleine stootbeweging met de arm

Knees to Chest

Zit op het randje van het bed, til je knieën naar je borstkas terwijl je je benen samendrukt en je bovenlichaam opspant. Leun zachtjes achterover terwijl je je benen strekt in een hoek van 45 graden. Je lichaam zou eigenlijk een V-vorm moeten vormen nu. Hou deze positie een paar seconden aan.

Stapel twee kussens op het voeteinde van het bed. Lig plat op je rug en laat je voeten op de kussens rusten terwijl je je armen gekruist over je borst houdt. Adem diep in en trek je buik in, om vervolgens bij het uitademen je bovenlichaam richting je voeten tilt. Tien keer herhalen. Lig op je rug met je armen en benen uitgestrekt. Til je rechterbeen een tiental centimeter van de zetel en teken met je tenen een grote cirkel in de lucht terwijl je je been gestrekt houdt. Wanneer je been op gelijke hoogte met je heup gekomen is til je het op naar het midden van je lichaam, om het vervolgens weer naar de startpositie te laten zakken. Herhaal dit vijf keer en verwissel dan van draairichting. Doe dit telkens voor beide benen. Lig op je rug met je benen gestrekt naar voor. Duw ze samen en til ze ongeveer vijftien centimeter van de zetel op terwijl je met je tenen een cirkel ter grootte van een voetbal tekens in de lucht. Wat meer uitdagingen? Teken dan een acht. Lig op je rug met je voeten plat op de zetel en je benen gebogen. Plaats je handen achter je hoofd, hou je ellebogen gebogen en adem uit wanneer je rechtop komt. Wanneer je bijna boven bent beweeg je je rechterelleboog richting je linkerknie, en omgekeerd. Zit op het randje van de zetel en zet je voeten naast elkaar op de grond, iets wijder dan heupbreedte. Strek je armen recht boven je hoofd, hou je schouders naar beneden en trek je buik in terwijl je je lichaam tussen je benen laat zakken. Wanneer je met je handen de grond raakt kom je rustig weer naar boven zonder de spanning in je bovenlichaam te verminderen. Zit rechtop met je voeten plat op de grond en je buikspieren opgespannen. Hou je armen in een hoek van negentig graden zodat je ellebogen in de lijn van je schouders komen te liggen. Terwijl je je hoofd en nek recht houdt draai je je bovenlichaam van links naar rechts, eventueel bekrachtigd met een kleine stootbeweging met de armZit op het randje van het bed, til je knieën naar je borstkas terwijl je je benen samendrukt en je bovenlichaam opspant. Leun zachtjes achterover terwijl je je benen strekt in een hoek van 45 graden. Je lichaam zou eigenlijk een V-vorm moeten vormen nu. Hou deze positie een paar seconden aan.