‘Zee van Smaak’ zet kustgastronomie in de kijker

© Thinkstock

Sterrenchef Stéphane Buyens werkt samen met het provinciebedrijf Westtoer om de kustgastronomie in de kijker te zetten. De campagne ‘Zee van Smaak’ werd voorgesteld in Oostduinkerke.

Sterrenchef Stéphane Buyens werkt samen met het provinciebedrijf Westtoer om de kustgastronomie in de kijker te zetten. De campagne ‘Zee van Smaak’ werd voorgesteld in Oostduinkerke.

De hele zomer lang wil Westtoer de toeristen grote en kleine restaurantadressen langs de hele kustlijn laten ontdekken, als eerbetoon aan de culinaire schatten uit de Noordzee.

Er worden ook exclusieve gastronomische avonden georganiseerd van eind mei tot half juni. Drie strandclubs zullen dan het decor vormen van wat een gastronomisch avontuur moet worden. Op het menu staan verse Noordzeeproducten samengesteld en geserveerd met de signatuur van Buyens, chef van Le Fox. Hotelschool Ter Duinen staat de chef bij voor de service. De gastronomische ontdekkingstocht wordt aangeboden aan een prijs van 49 euro.

Op 30 mei gaat de campagne van start met een driedaagse in Beachclub Windekind in Oostduinkerke. De week daarna volgt Bredene en de campagne eindigt in Heist.

Meer informatie op www.dekust.be/zeevansmaak

(Belga/LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content