Week van de Friet in aantocht

Op 26 november gaat de Week van de Friet van start. Zeven dagen lang staan frietjes in al hun glorie in de schijnwerpers.

Naar jaarlijkse gewoonte wordt de friet, onze nationale trots, niet één maar zeven dagen lang gevierd. Dit jaar gaat de Week van de Friet op maandag 26 november van start. Het uitgangspunt van de nieuwe campagne is: ‘Wie een frietje van de frituur ruikt of ziet kan er niet aan weerstaan’.

VLAM (Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing) gaat de proef op de som nemen en stuurt frietreporters over het hele land op pad. Bedoeling is om zo veel mogelijk (bekende) Vlamingen, waaronder politici, topsporters, topmodellen, presentatoren en internationale artiesten, op onverwachte momenten een pakje friet onder de neus te duwen, met de vraag of ze kunnen weerstaan aan de goudgele staafjes van de frituur. De resultaten van de test zijn dagelijks te zien op één, van 26 november tot 2 december telkens na Het Journaal van 19u.

De Week van de Friet is een gezamenlijk initiatief van de VLAM en de Vlaamse frituristen en aardappelschilbedrijven. De campagne werd in 2000 voor het eerst georganiseerd om het frietverbruik te onderhouden en stimuleren. De actie moet ook de aardappelafzet stimuleren. (DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content