Wat doe je als je een nieuw drankje te promoten hebt? Juist ja, je deelt wat gratis samples uit aan drukke treinstations, investeert misschien in een televisiespot en draagt tieners op er enthousiaste foto's van te plaatsen op hun veelbekeken instagramaccounts.

Dat is echter buiten Starbucks gerekend. De koffieketen had een wel heel originele invalshoek voor de lancering van hun "Fruits-on-top-yogurt-Frappuccino®", een goedje dat bestaat uit yoghurt, noten, fruit en slagroom. Om mensen warm te maken voor deze froyo-met-capsones organiseerden ze een modeshow in Japan, waar de modellen verkleed kwamen als -jawel- yoghurt, noten, fruit en slagroom.

Een Starbucksverantwoordelijke heeft bekendgemaakt dat de outfits van de hand van Taro Horiuchi zijn, een designer uit Tokio die het vak leerde aan de Antwerpse academie en in 2012 nog de Niewkomersprijs won op de Mainichi Fashion Grand Prix in Japan. (KS)

Wat doe je als je een nieuw drankje te promoten hebt? Juist ja, je deelt wat gratis samples uit aan drukke treinstations, investeert misschien in een televisiespot en draagt tieners op er enthousiaste foto's van te plaatsen op hun veelbekeken instagramaccounts.Dat is echter buiten Starbucks gerekend. De koffieketen had een wel heel originele invalshoek voor de lancering van hun "Fruits-on-top-yogurt-Frappuccino®", een goedje dat bestaat uit yoghurt, noten, fruit en slagroom. Om mensen warm te maken voor deze froyo-met-capsones organiseerden ze een modeshow in Japan, waar de modellen verkleed kwamen als -jawel- yoghurt, noten, fruit en slagroom. Een Starbucksverantwoordelijke heeft bekendgemaakt dat de outfits van de hand van Taro Horiuchi zijn, een designer uit Tokio die het vak leerde aan de Antwerpse academie en in 2012 nog de Niewkomersprijs won op de Mainichi Fashion Grand Prix in Japan. (KS)