De heropening van de horeca deed Carlsberg met name in West-Europa goed. Daarbij bleef het bedrijf veel bier via supermarkten en slijterijen verkopen in alle gebieden waar het actief is, al groeide Azië het hardst. In landen als China en Vietnam verkocht het Deense bedrijf meer bier dan voor de coronacrisis. In landen als India, Frankrijk en Zweden liggen de volumes nog lager. Wel blijven er onzekerheden door de ontwikkelingen rond het coronavirus, merkt de Nederlandse topman Cees 't Hart op.

Crasberg leunt op het gelijknamige biermerk en op Tuborg als de belangrijkste bieren in zijn portefeuille. Daarvan groeide Tuborg hard, maar ook van het veel bekendere Carlsberg werd iets meer verkocht. Er werd wel minder Carlsberg verkocht op de belangrijke Britse markt. Het bedrijf scoorde ook met lokale biermerken zoals het Russische Baltika.

Speciaalbieren

De sterkste groei zat echter in speciaalbieren en alcoholvrije bieren, die beide met meer dan een vijfde toenamen. Qua speciaalbieren deed bijvoorbeeld het witbier van Carlsbergs Franse merk 1664 het goed. Bij de 0.0-bieren scoorden lokale biermerken door heel Europa. Daarbij viel volgens de Denen de sterke verkooptoename van alcoholvrij bier in onder meer Frankrijk, Finland, Polen, Rusland en Griekenland op. De omzet kwam uit op 31,7 miljard Deense kroon (4,3 miljard euro). Dat was een toename van 10 procent op jaarbasis.

In het tweede kwartaal van vorig jaar werd in veel Europese landen een lockdown ingesteld waardoor de horecaverkopen kelderden. De winst was in de afgelopen zes maanden omgerekend ruim 470 miljoen euro. Carlsberg verhoogt zijn winstprognoses voor 2021 en verwacht nu een stijging van de operationele winst met 8 tot 11 procent. Eerder was dat 5 tot 10 procent.

De heropening van de horeca deed Carlsberg met name in West-Europa goed. Daarbij bleef het bedrijf veel bier via supermarkten en slijterijen verkopen in alle gebieden waar het actief is, al groeide Azië het hardst. In landen als China en Vietnam verkocht het Deense bedrijf meer bier dan voor de coronacrisis. In landen als India, Frankrijk en Zweden liggen de volumes nog lager. Wel blijven er onzekerheden door de ontwikkelingen rond het coronavirus, merkt de Nederlandse topman Cees 't Hart op. Crasberg leunt op het gelijknamige biermerk en op Tuborg als de belangrijkste bieren in zijn portefeuille. Daarvan groeide Tuborg hard, maar ook van het veel bekendere Carlsberg werd iets meer verkocht. Er werd wel minder Carlsberg verkocht op de belangrijke Britse markt. Het bedrijf scoorde ook met lokale biermerken zoals het Russische Baltika. De sterkste groei zat echter in speciaalbieren en alcoholvrije bieren, die beide met meer dan een vijfde toenamen. Qua speciaalbieren deed bijvoorbeeld het witbier van Carlsbergs Franse merk 1664 het goed. Bij de 0.0-bieren scoorden lokale biermerken door heel Europa. Daarbij viel volgens de Denen de sterke verkooptoename van alcoholvrij bier in onder meer Frankrijk, Finland, Polen, Rusland en Griekenland op. De omzet kwam uit op 31,7 miljard Deense kroon (4,3 miljard euro). Dat was een toename van 10 procent op jaarbasis. In het tweede kwartaal van vorig jaar werd in veel Europese landen een lockdown ingesteld waardoor de horecaverkopen kelderden. De winst was in de afgelopen zes maanden omgerekend ruim 470 miljoen euro. Carlsberg verhoogt zijn winstprognoses voor 2021 en verwacht nu een stijging van de operationele winst met 8 tot 11 procent. Eerder was dat 5 tot 10 procent.