Recordeditie van Jong Keukengeweld achter de rug

© Facebook

De jongerenactie van “Jong Keukengeweld” lokt de Vlaamse jeugd massaal naar jonge Vlaamse topchefs. Tijdens de maand oktober noteerde Toerisme Vlaanderen meer dan 11.000 boekingen, een recordaantal. De actie maakt deel uit van een imagocampagne van Toerisme Vlaanderen en geeft jongeren de kans om de voeten onder tafel te schuiven bij 54 jonge Vlaamse topchefs, aan democratische prijzen.

Het is al de achtste editie van Jong Keukengeweld. De imagocampagne van Toerisme Vlaanderen zet elk jaar een vijftigtal jonge Vlaamse chefs in de kijker. Bedoeling is dat zij Vlaanderen een heel jaar lang in binnen- en buitenland op de kaart zetten als gastronomische topbestemming.

Gert De Mangeleer, chef van het driesterrenrestaurant Hertog Jan in Zedelgem, was dit jaar peter van de campagne. De imagocampagne gaat elk jaar gepaard met een jongerenactie, waarbij Vlaamse jongeren tot 30 jaar gedurende 4 weken voor een zacht prijsje (55 euro voor een driegangenmenu met aangepaste wijnen) de voeten onder tafel konden schuiven in restaurants met een Michelinster of met een Gault&Millau-score vanaf 15/20.

Succes

Dit jaar schreven zich 11.249 jongeren in, 7 procent meer dan vorig jaar. In maart volgend jaar loopt de actie nog eens 4 weken. Jong Keukengeweld heeft daarnaast ook een buitenlands luik. Zo lokt Toerisme Vlaanderen buitenlandse reisprofessionals en journalisten naar de jonge topchefs en neemt het de chefs op hun beurt ook mee naar buitenlandse missies en evenementen. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content