'Jongeren staan volgens mij meer open voor gezonde en duurzame voeding dan vorige generaties, misschien omdat we daar via sociale media zoveel over lezen. Natuurlijk gebruiken we Instagram ook als bron van ontspanning en willen we ...

'Jongeren staan volgens mij meer open voor gezonde en duurzame voeding dan vorige generaties, misschien omdat we daar via sociale media zoveel over lezen. Natuurlijk gebruiken we Instagram ook als bron van ontspanning en willen we daar mooie beelden en concepten ontdekken. 'Dat is een van de redenen waarom healthy en vegan maaltijden zulke trends geworden zijn. De term vegan gebruik ik zelf bewust niet. Dat klinkt voor veel mensen toch nog extreem en alsof ze iets niet mogen, namelijk dierlijke producten eten, of als een ingewikkeld alternatief dat veel werk en moeite kost. 'Ik wil aantonen dat gezonde gerechten eenvoudig kunnen zijn, al is dat best een uitdaging in een studentenbuurt vol fastfood. ( lacht) De takeawayformule past helemaal bij de levensstijl van mijn klanten en drukt de prijzen, maar het concept vergt wel meer tijd en inzet. 'Er komt overtuigingskracht en wat creativiteit bij kijken. Zo denk ik na over proevertjes, workshops en andere zaken die de drempel kunnen verlagen. Dat neem ik er graag bij. Het is niet de gemakkelijkste weg, maar ik kan alleen maar iets doen waar ik zelf voor honderd procent achter sta.'