Piper-Heidsieck lanceert gelimiteerde ‘Cannes’-champagne

Met het Festival van Cannes in zicht laat champagnehuis Piper Heidseck zijn klassieke Cuvée Brut optrekken in zwart krokodillenleer met roze en rood etiket.

Speciaal voor de 65ste verjaardag van het prestigieuze Filmfestival van Cannes in mei steekt het beroemde champagnehuis Piper-Heidsieck zijn bubbels in een nieuwe flessenjurk. De stijlvolle cuvée spéciale ‘Festival de Cannes’ is voor de gelegenheid helemaal gehuld in zwart krokodillenleder. De unieke uitgave met beperkte oplage krijgt twee versies: eentje met roze etiket en eentje in knalrood. Wie wil uitpakken met een glaasje bubbels in stijl, weet wat hem te doen staat.

Piper-Heidseck & film

Piper-Heidseck al langer gelinkt met de wondere wereld van de film. Sinds 1980 is het grote champagnehuis van de partij op La Croisette om te delen in de jaarlijkse festiviteiten van ’s wereld meest prestigieuze filmfestival.

Ook grote filmhelden waren niet vies van een glaasje Piper Heidseck en staken dat niet onder stoelen of banken. Actrice Marilyn Monroe sprak ooit met de fameuze woorden ‘I go to bed with a few drops of a very famous perfume and I get up to a glass of Piper-Heidsieck.’ Bovendien wil de legende dat Monroe zich regelmatig liet onderdompelen in een bad boordevol Piper Heidseck. Kwestie van helemaal te ontspannen in een ‘bubbelbad’!

Mode

Het champagnehuis ging ook al in zee met grote namen uit de mode. Vorig jaar nog liet de Franse ontwerper de klassieke Piper-Heidsieck optrekken met een sexy haute-couturekorset van zwarte latex en netkousen, met een halsketting van Swarovski. Heerlijk extravagant. (DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content