Het onderzoek 'Money Matters' bevroeg meer dan 1.900 millennials tussen de 18 en 35 over hoe ze hun geld besteden. Daaruit bleken twee opvallende conclusies: bijna de helft van de jongeren (41%) zei maandelijks meer geld te spenderen aan koffie dan aan een pensioenspaarrekening, en vooral vrouwen (10% meer dan mannen) halen de portefeuille boven voor hun bakjes troost.

Ter referentie: de gemiddelde Amerikaan spendeert volgens het onderzoek 1.100 dollar per jaar aan koffie.

Dat resultaat is des te opmerkelijk omdat eveneens 41% van de ondervraagde jongeren in hetzelfde onderzoek aangeeft te vrezen dat ze op pensioenleeftijd financiële problemen zullen hebben.

Bekijk het volledige resultaat hier. (EK)

Het onderzoek 'Money Matters' bevroeg meer dan 1.900 millennials tussen de 18 en 35 over hoe ze hun geld besteden. Daaruit bleken twee opvallende conclusies: bijna de helft van de jongeren (41%) zei maandelijks meer geld te spenderen aan koffie dan aan een pensioenspaarrekening, en vooral vrouwen (10% meer dan mannen) halen de portefeuille boven voor hun bakjes troost. Ter referentie: de gemiddelde Amerikaan spendeert volgens het onderzoek 1.100 dollar per jaar aan koffie. Dat resultaat is des te opmerkelijk omdat eveneens 41% van de ondervraagde jongeren in hetzelfde onderzoek aangeeft te vrezen dat ze op pensioenleeftijd financiële problemen zullen hebben.Bekijk het volledige resultaat hier. (EK)