McDonald’s gaat hamburgers aan tafel serveren in België
De hamburgerketen rolt een nieuw concept uit in de restaurants. Klanten kunnen hun bestelling digitaal doorgeven en ze aan hun tafel laten serveren.
Aanleiding voor het nieuwe concept, aldus communcatiedirecteur Kristel Muls, is de typisch Belgische beleefdheid. Klanten schuiven netjes aan aan de kassa, waardoor lange rijen ontstaan. Eenmaal alleen voor kassa ontstaat er sociale druk van de rij wachtenden, met stress tot gevolg. McDonald’s rolt daarom een concept uit waarbij klanten aan een digitale zuil in het restaurant kunnen bestellen.
De hamburger wordt aan tafel geserveerd. Klanten kunnen hun eten ook laten personaliseren: met of zonder kaas, salade, saus … Intussen is het nieuwe systeem al in zeven van de 74 Belgische restaurants ingevoerd.
De overgrote meerderheid van de klanten – bijvoorbeeld 95 procent in het restaurant in Sint-Pieters-Leeuw waar het systeem werd voorgesteld – kiest voor de digitale zuilen. Dit jaar wordt het in nog eens 20 restaurants uitgerold.
Of het in alle Belgische restaurants zal worden toegepast, hangt af van een evaluatie. De eerste signalen zijn alvast positief. Aan tafel serveren betekent ook goed nieuws voor de werkgelegenheid: in restaurants waar er wordt gewerkt met het nieuwe concept, worden twee extra werknemers in dienst genomen. (Belga)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier