Jong Keukengeweld van start: jongeren dineren in een toprestaurant tegen een spotprijs

© Michaël Dehaspe

Ook nu weer is er een actie waarbij jonge mensen voor een zacht prijsje kunnen proeven van een driegangenmenu “van topkwaliteit”.

Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts, Toerisme Vlaanderen, Horeca Vlaanderen, de provinciale toeristische diensten en de steden hebben het startschot gegeven voor de nieuwe campagne van Jong Keukengeweld.

Voor deze 8ste editie van de imagocampagne zullen 54 jonge topchefs Vlaanderen in binnen- en buitenland nog meer op de kaart zetten als gastronomische topbestemming. Topchef Gert De Mangeleer is peter van de campagne.

Ook nu weer is er een actie waarbij jonge mensen voor een zacht prijsje kunnen proeven van een driegangenmenu “van topkwaliteit”. “Maar de imagocampagne is veel meer dan dat en heeft ook een sterk buitenlands luik”, klinkt het. “En dat is ontzettend belangrijk, want voor maar liefst 40 procent van alle toeristen is eetcultuur een reden om te reizen.”

Vorig jaar gingen meer dan 20.000 jongeren in op het aanbod om voor “een spotprijs” (45 tot 55 euro voor een 3-gangenmenu) te dineren in een toprestaurant.

Na afloop van het lanceringsmoment kregen de gasten alvast een niet alledaags cadeautje mee naar huis, namelijk eetbare grond. Het ging om een innovatief idee ontwikkeld in opdracht van de provincie West-Vlaanderen door de Brugse hotelschool Ter Groene Poorte en het Brugse smakenbedrijf Foodpairing. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content