Honey Glazed BBQ Ribs winnen smaakbattle van Lay’s

© Lay's

De ‘Maak je smaak’-wedstrijd van Lay’s kent zijn ontknoping. Na het tellen van de 80.041 stemmen kwam Lay’s Honey Glazed BBQ Ribs er met 43% van de stemmen als winnaar uit. Bedenker Tim ging door het dolle heen toen hij te horen kreeg dat zijn Lay’s Honey Glazed BBQ Ribs de Belgen het meest bekoort.

De ‘Maak je smaak’-wedstrijd van Lay’s kent zijn ontknoping. Na het tellen van de 80.041 stemmen kwam Lay’s Honey Glazed BBQ Ribs er met 43% van de stemmen als winnaar uit. Bedenker Tim ging door het dolle heen toen hij te horen kreeg dat zijn Lay’s Honey Glazed BBQ Ribs de Belgen het meest bekoort.

‘Het was een intense periode waar ik heel leuke momenten heb beleefd. Ik zou het zo opnieuw doen en vind het fantastisch dat ik dankzij de steun van vrienden en familie dit heb kunnen realiseren’ aldus winnaar Tim. Hij vond zijn smaakidee in de USA na het proeven van de lokale ribbetjes met honingmarinade. De Lay’s Honey Glazed BBQ Ribs chips smaken dan ook naar zoete honing en zacht gerookte ribbetjes, recht van de grill. Voor zijn winnende smaak kreeg Tim een cheque van 25.000 euro overhandigd.

Jan Verlinden, Marketing Director PepsiCo BeLux, is tevreden met de keuze van de Belgen: ‘Maak Je Smaak – The Battle is een traject dat van, voor en door de Belgen gedragen werd in 2013 met nog meer keuze en engagement in het co-creatie proces. Met Lay’s Honey Glazed BBQ Ribs als winnaar, kunnen de Belgen in 2014 opnieuw genieten van een lokale smaak die van A tot Z door hen gecreĆ«erd werd’.

Finalisten Pierre Abergel (New York Hotdog), Sander Poppe (Cocktail Andaluz) en Tim Van Peteghem (Honey Glazed BBQ Ribs) werden uit de bijna 126.000 smaakinzendingen als finalisten gekozen door zowel de Belgen als de Smaakjury met o.a. topchefs Kwinten De Paepe en Arabelle Meirlaen. Ook de nummer 2, Cocktail Andaluz, en 3, New York Hotdog, in deze battle beloont de chipsfabrikant met respectievelijk 5.000 en 2.000 euro. Lay’s Limited Edition 2014 Honey Glazed BBQ Ribs zal vanaf februari 2014 voor maximaal 1 jaar als Limited Edition in de winkels te koop zijn. (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content