De brouwerij in de deelgemeente van Haacht in Vlaams-Brabant ging op 6 januari 2015 in de vlammen op. André Janssens en zijn zonen besloten om de brouwerij en de bottelarij opnieuw op te bouwen. "We hadden een klein half miljoen euro nodig. Zelf investeerden we 200.000 euro", zegt André Janssens.

Voor het resterende bedrag startte de brouwer een crowdfundingcampagne via Bolero, een onderneming van de KBC-groep. "Driehonderd bierliefhebbers stortten tachtig procent van het aandeel van 1.000 euro en verzamelden zo 230.000 euro. Met dat geld kochten we een nieuwe brouwinstallatie en bottelarij. We konden er zelfs een capaciteitsuitbreiding mee financieren. We produceren nu 5.000 liter per week."

Onder het label Hof ten Dormaal produceert de brouwerij zestien bieren, waarvan drie in samenwerking met andere brouwers. Een van de eerste brouwsels uit de nieuwe installatie is een limited edition, speciaal gebrouwen voor de investeerders van de crowdfundingcampagne. (Belga)

De brouwerij in de deelgemeente van Haacht in Vlaams-Brabant ging op 6 januari 2015 in de vlammen op. André Janssens en zijn zonen besloten om de brouwerij en de bottelarij opnieuw op te bouwen. "We hadden een klein half miljoen euro nodig. Zelf investeerden we 200.000 euro", zegt André Janssens. Voor het resterende bedrag startte de brouwer een crowdfundingcampagne via Bolero, een onderneming van de KBC-groep. "Driehonderd bierliefhebbers stortten tachtig procent van het aandeel van 1.000 euro en verzamelden zo 230.000 euro. Met dat geld kochten we een nieuwe brouwinstallatie en bottelarij. We konden er zelfs een capaciteitsuitbreiding mee financieren. We produceren nu 5.000 liter per week." Onder het label Hof ten Dormaal produceert de brouwerij zestien bieren, waarvan drie in samenwerking met andere brouwers. Een van de eerste brouwsels uit de nieuwe installatie is een limited edition, speciaal gebrouwen voor de investeerders van de crowdfundingcampagne. (Belga)