Heinz viert 140e verjaardag

Speciaal voor die verjaardag heeft Kamagurka een schilderij rond het thema ketchup gecreëerd.

Speciaal voor die verjaardag heeft Kamagurka een schilderij rond het thema ketchup gecreëerd.

“Heinz is voor mij iets dat bij mijn jeugd hoort, ik ben daarmee opgegroeid”, aldus Kamagurka. “Ketchup, dat eet ik bij frietjes of een eitje. Vandaar mijn keuze voor een variant van mijn befaamde spiegeleikip.”

En dus flankeerde Kama zijn spiegeleikip met een zakje frieten en een fles Heinz Tomato Ketchup, nog steeds hét boegbeeld van Heinz. Dat schilderij wordt op eBay per opbod verkocht ten voordele van Make-A-Wish®. Bieden kan tot 24 oktober, 12 uur ’s middags.

Naast het schilderij ontwierp Kamagurka ook een T-shirt. Dat wordt in een beperkte oplage van 57 exemplaren verkocht aan 57 euro per stuk. Wie Heinz een beetje kent, weet dat het getal 57 niet toevallig gekozen is. Sinds 1892 siert de term ’57 Varieties’ namelijk de fles van Heinz Tomato Ketchup.

Zowel de opbrengst van de T-shirtverkoop als die van de veiling gaat integraal naar Make-A-Wish®.

Elien Haentjens

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content