Fastfoodketens verfijnen menukaart: cocktails bij Burger King en wijn bij Starbucks

© Starbucks

In een poging om een veeleisend publiek naar hun vestigingen te lokken, bieden sommige populaire fastfoodketens in het Verenigd Koninkrijk en de VS vanaf nu ook verscheidene alcoholische formules aan om gezelligheid te bevorderen. Waait dit fenomeen binnenkort ook over naar België?

Het zomermenu van fastfoodrestaurant Burger King werd recent voorgesteld in het Verenigd Koninkrijk, met als grote verrassing dat de burgerketen vanaf heden cocktails als piña coladas op de menukaart heeft staan. Althans, de variant zonder alcohol. Wat niet is, kan nog komen, uiteraard.

Een vleugje jazz

Ook de beroemde Britse sandwichketen Pret A Manger laat binnenkort een nieuwe wind waaien in diens vestigingen met hun nieuwste concept ‘Good Evenings’. Elke avond van 18 uur tot en met 22 uur worden tafels romantisch voorzien van kaarsen en wordt wijn aangeboden. Wining en dining is een ware primeur in ketens als deze. Tot nu toe stond de populaire sandwichketen enkel in voor ontbijt- en lunchmaaltijden, en profileerde het zich als een gezond en vers alternatief voor burgerfastfoodketens. Vanaf heden zullen de vestingen ook ’s avonds hun deuren openen, en zal een ruime selectie kwaliteitswijnen en tapbieren op de drankkaart pronken. Het menu zal onder andere bestaan uit vegetarische falafel, Koreaanse BBQ kip en pikante vleesballetjes. Dat alles met een vleugje jazz op de achtergrond.

Koffie en wijn

Met deze inventieve zet wil Pret A Manger zich op gelijke hoogte stellen met diens rivaal Starbucks, en definitief de strijd aangaan met zijn grootste concurrent op dit moment wereldwijd. De koffieketen kondigde in februari een gloednieuw concept aan: een avondmenu met tien verschillende wijnen en een uitgebreide keuze aan zowel warme als koude gerechten. (LD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content