Delhaize investeert 2 miljoen euro in meer kwalitatief varkensvlees

Op een boerderij in Varsenare, in aanwezigheid van Vlaams minister van Landbouw Joke Schauvliege, heeft Delhaize haar gloednieuwe initiatief voor de promotie van Belgische varkensvlees voorgesteld.

Op een boerderij in Varsenare, in aanwezigheid van Vlaams minister van Landbouw Joke Schauvliege, heeft Delhaize haar gloednieuwe initiatief voor de promotie van Belgische varkensvlees voorgesteld.

Al het varkensvlees dat Delhaize zal aanbieden zal in de toekomst van Belgische afkomst zijn. Bovendien zal het vlees een kwaliteitslabel krijgen. Het logo “Beter voor iedereen” is vanaf vrijdag te zien in de winkels. Dit kwaliteitslabel moet zorgen voor een stijgende populariteit van varkensvlees. Zo wil Delhaize de klanten duidelijk maken dat het vlees afkomstig is van ‘varkens die gevoed zijn met een evenwichtige en plantaardige voeding rijk aan natuurlijke Omega 3’.

Varkensboeren krijgen meer steun

Daarnaast moet het kwaliteitslabel ook de varkensboeren een duwtje in de rug geven. Delhaize zal de meerkost voor de boer, 2,59 euro per varken, terugbetalen. De supermarktketen zal de landbouwers nog een euro extra per varken geven, naar eigen zeggen voor het ondersteunen van de sector. In totaal gaat het om een investering van ongeveer 2 miljoen per jaar.

Het project van Delhaize zal uiteindelijk zorgen voor varkensvlees met een hogere voedingswaarde, zonder meerkost voor de boer en zonder impact op de varkensprijs voor de consument. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content