Campagne zet witlof, asperges en witbier in de schijnwerpers

© Getty Images/iStockphoto

Toerisme Vlaams-Brabant lanceert samen met zeven gemeenten de campagne ‘Witte Goud’. Via fietstochten, wandelingen en proeverijen ondersteunt de campagne streekproducten zoals witlof, asperges en (wit)bier.

Met de campagne ‘Witte Goud’ hopen zeven Vlaamse gemeenten de verkoop van witlof, asperges en witbier een extra duwtje in de rug te geven.

Zo start er aan het beeld van de Witlofboer, in Kampenhout, een 61 km lange fietsroute, langs actieve landbouwbedrijven met hoeveverkoop, brouwerijen en fietsvriendelijke horeca. De volledige route bestaat uit drie kleinere lussen: via Haacht en Keerbergen fietst men vooral langs aspergevelden, de lus die Boortmeerbeek met Kampenhout verbindt loopt langs brouwerijen en via Steenokkerzeel, Kortenberg en Zemst kan men met de witlofteelt kennismaken.

Het thema Witte Goud is ook opgenomen in de infogids ter begeleiding van het wandelnetwerk Demer en Dijle, dat eind november geopend wordt.

Twee jaar geleden trok onze reporter naar enkele witloftelers in Erps-Kwerps omdat de uitbreiding van de luchthaven hun teelt in gevaar bracht.

Lees meer: Vaarwel grondwitloof? Hoe de luchthaven een Belgische delicatesse bedreigt

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content