Campagne ‘Kok op Kot’ moet studenten gezonder doen eten

De Christelijke Mutualiteit start zondag 6 oktober een campagne om studenten ertoe aan te zetten gezonder te eten.

De Christelijke Mutualiteit start zondag 6 oktober een campagne om studenten ertoe aan te zetten gezonder te eten. Uit een bevraging van de CM blijkt immers nogmaals dat gezond eten en het kotleven geen evidente combinatie is, zo meldt het ziekenfonds in een persmededeling.

“Slechts 19 procent van de studenten eet elke dag fruit, en maar de helft eet elke dag groenten. Bijna de helft (47 procent) van de Vlaamse studenten slaat al eens een ontbijt over, 4 procent eet zelfs nooit ’s ochtends. En zes op de tien studenten nuttigt meer dan een keer per week fastfood”, constateert de CM na gepeild te hebben bij 1.650 Vlaamse studenten.

Dat deze voedingsgewoonten niet bevorderlijk zijn voor de gezondheid, bleek nog uit de meest recente Gezondheidsenquête. Ruim 18 procent van de 18- tot 24-jarigen heeft overgewicht, aldus de CM. Met de Kok op Kot-actie wil CM aantonen dat gezond eten op kot makkelijk en goedkoop kan. Het ziekenfonds deelt onder andere gratis groentepakketten uit op plaatsen waar veel studenten komen en er is ook een app, kookpocket en Facebookpagina met tips en eenvoudige,
gezonde recepten. (Belga/DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content