Burger King droomt even van de ‘McWhopper’

© REUTERS

Burger King heeft woensdag met een reclamestunt een vrijage voorgesteld met grote concurrent McDonald’s. Ter ere van de Internationale Dag van de Vrede op 21 september droomde de Amerikaanse fastfoodketen van een gezamelijk pop-uprestaurant in Atlanta waar ze die dag de ‘McWhopper’ burger zouden serveren.

Maar ofschoon bij menig liefhebber van de snelle hamburger het water uit de mond loopt bij de gedachte aan die combinatie van de Whopper van Burger King met McDonald’s eigenste BigMac, serveerde die laatste de promostunt van de grote concurrent meteen af.

‘Wij komen in vrede’

De open brief stond paginagroot in verschillende Amerikaanse kranten, waaronder The New York Times, in combinatie met de sociale media. “Wij komen in vrede”, klonk de eerste van enkele, uiteraard vette, knipogen. “We weten dat we onze geschillen hebben, maar waarom geen staakt-het-vuren afroepen voor de ‘burgeroorlog’?” Of hoe ’the beef gesetteld werd’.

McDonald’s bleek op Facebook diplomatisch niet onder de indruk. “We houden van de intentie, maar denken dat onze twee merken iets groters kunnen doen om het verschil te maken. We zijn geëngageerd om wereldwijd bewustwording te promoten. Misschien vervoegen jullie ons, op een betekenisvolle wijze?” En dan de mooie uitsmijter: “ps: volgende keer is een eenvoudig telefoontje voldoende.”

(Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content