Belgische appels willen India veroveren

© Thinkstock

Na de Conference-peer lonken ook de Belgische appels naar India. Begin deze maand heeft werd een campagne gestart ter promotie van appels van BelOrta, de grootste coöperatieve veiling van ons land.

De voorbije jaren steeg de uitvoer van Belgische appels naar India al sterk. Vooral de rode, glimmende appels zijn er een succes. Om ons marktaandeel te vergroten, komt er nu een uitgebreide campagne, via sociale media, reclameborden langs de weg, in winkels, op vroegmarkten en evenementen in India. Daarbij ligt de focus op zes metropolen: Mumbai, Delhi, Bangalore, Hyderabad en Lucknow. Voor de campagne wordt ook een beroep gedaan op bekende Indiërs als Hollywoodster Sonu Sood en celebrity chef Ranveer Brar. Consumenten zullen de Belgische appels kunnen proeven in de supermarkt.

De campagne is een vervolg op die van de Conference-peer. Er wordt gekeken naar India als alternatief voor de Russische markt, waar al enkele jaren een embargo geldt voor fruit en groenten uit de Europese Unie.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content