Belgisch Witblauw in de kijker

Peter Goossens is peter van promotiecampagne Belgisch Witblauw rundvlees.

VLAM (Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing) en APAQ-W (de Vlaamse en Waalse promotiediensten voor landbouw) willen meer aandacht voor Belgisch Witblauw rundvlees. Sinds het begin van dit jaar voeren ze daarom een promotiecampagne, waarin ze door Peter Goossens worden bijgestaan. De sterrenchef is, als fervent liefhebber van Belgisch Witblauw, het gezicht en de peter van de campagne.
Een onderdeel van de grootscheepse campagne bestaat uit een quiz die onlangs in de demokeuken van Horeca Expo in Gent werd beslecht. Peter Goossens en culinair journalist Dirk De Prins testten de kennis over rundvlees bij de deelnemende restauranthouders. Winnaars aan de Vlaamse kant waren Miguel Vermeire en Nathalie Plaiy, eigenaars van restaurant ‘Den Haze’ in Wingene. De Waalse winnaar is de eigenaar van restaurant ‘Sel et Poivre’ in Eupen. Zij winnen elk een jaar gratis rundvlees ter waarde van maximum 15.000 euro.

In het laatste deel van de campagne wordt er gezocht naar een ambassadeur voor Belgisch Witblauw rundvlees. In de lente van 2010 beslist de organisatie welke Vlaamse en Waalse kok zich deze titel mogen toe-eigenen.

Hanne Vandevoorde

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content