Wordt de ‘selfeye’ de nieuwste trend?

Als het van het beautylabel Max Factor afhangt, nemen we binnenkort allemaal ‘selfeyes’. Selfies, maar dan van je mooi opgemaakte oog. Max Factor lanceerde de term ter promotie van hun nieuwe ‘Excess Volume Extreme Impact’ mascara.

Als het van het beautylabel Max Factor afhangt, nemen we binnenkort allemaal ‘selfeyes’. Selfies, maar dan van je mooi opgemaakte oog. Max Factor lanceerde de term ter promotie van hun nieuwe ‘Excess Volume Extreme Impact’ mascara.

Slim gezien van Max Factor om een trend en het woord van het jaar uit 2013 helemaal naar hun hand te zetten. Naar aanleiding van de lancering van de nieuwe Excess Volume Extreme Impact mascara start het beautymerk met een ‘social media-spelletje’. Het idee is dat je je oog opmaakt met de Max Factor-mascara en erna een selfie neemt, waarna je de foto post met de hashtag ‘selfeye’.

Het lijkt een erg leuk idee. Niet alleen foto’s met de Max Factor-mascara kunnen gedeeld worden, ook andere mooi opgemaakte ogen kunnen zo de wereld ingestuurd worden. Ideaal als inspiratiebron voor een feestlook. Make-up artist Caroline Barnes gaf aan The Huffington Post enkele tips voor de perfecte ‘selfeye’. ‘Hef je arm altijd wat op zodat je opkijkt naar de lens. Kijk in de richting van het daglicht, dat geeft een zachte touch aan de foto. Vermijd zeker lichten die van bovenaf schijnen, die geven een lelijke schaduw op je gezicht’, klinkt het. (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content