Vrolijke mode- en beautylabels laten zich inspireren door cartoons

House of Holland ging de samenwerking aan met Mr. Men Little Miss. Ze creëerden het nieuwe personage, Mr. Quiffy (‘quiff’ = kuif) en samen lanceren ze een collectie voor zowel volwassenen en hun mini-me’s. In België wordt de collectie exclusief verkocht bij ICON vanaf november.

En ook OPI komt binnenkort met een nieuwe cartoonlijn. Het nagellakmerk ging in zee met Peanuts, de stripreeks over Charlie Brown en zijn hondje Snoopy. De kleuren kregen de grappihe, Peanuts-gerelateerde namen Good Grief!, Where’s My Blanket???, WHO ARE YOU CALLING BOSSY?!? en (onze favoriet) To Be or Not To Beagle. Een nagellak uit de reeks kost 14.80 euro en voor een mini pakket telt u 18.80 euro neer. De lijn ligt vanaf 20 oktober in de winkels.

Ook bij Forever 21 lieten ze zich inspireren door Peanuts. Verder kunnen Hello Kitty-fans hun hart ophalen in de keten.

Het onafhankelijke Londense label Lazy Oaf levert telkens opnieuw kleurrijke, cartooneske en grappige prints af. Met de ontwerpen van Gemma Shiel voelen we ons forever young.

Charlotte Olympia is intussen wereldberoemd dankzij haar schattige kattenballerina’s, maar ook cartoons inspireren de ontwerpster voor haar schoenencollecties. Vooral deze ‘Betty & Veronica’ pumps kunnen ons bekoren.

Voor de 25ste verjaardag van The Simpsons zet Mac Cosmetics Marge in de bloemetjes met een eigen collectie. Knotsgek en net daarom zo leuk.

De tassen van Jump from Paper veroveren de modewereld dankzij hun vrolijke, speelse ontwerpen. Het lijkt wel alsof een stripverhaal tot leven komt wanneer je deze tassen draagt. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content