Verkoop nagellak boomt

De beautyproducten doen het goed. Amerikaanse verkoopcijfers tijdens de eerste helft van 2012 tonen een algemene groei. Vooral nagellak is populair.
In Amerika zijn producten voor de nagels hot. In de eerste helft van 2012 steeg de verkoop met maar liefst 68 procent. In deze categorie zijn vooral de gekleurde potjes nagellak gegeerd (+70%). De base coat, dat onder de nagellak wordt aangebracht, doet het nog beter en steeg met 100 procent.
De algemene beautysector in Amerika kon in de eerste helft van 201 een aardig groeicijfer voorleggen: +8%. Voor heel wat beautymerken is dat een stimulans om hun aanbod nog te vergroten en met nog meer kleuren voor de dag te komen. De merken Mac en Maybelline deden dat onlangs met een nieuw uitgebreid gamma.
Ook de afdelingen make-up paletten en lippenstift doen het goed. In de eerste categorie zijn de verkoopcijfers van de Urban Decay-paletten ‘Naked’ en ‘Naked2’ toppie. Bij de lippenstift zijn Mac, Lancôme L’Absolu Rouge en Lauder Pure Color Lipstick het best verkocht.
Onder de gezichtsproducten, die bijna de helft van de totale verkoop van make-up opnemen, gaan vooral de foundation en de multifunctionele producten vlotjes over de toonbank.
Bij de make-up zijn mascara, eyeliner en producten voor de wenkbrauwen de populairste producten. (DB)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier