Vakantiegeuren

* De Provence -L’Occitane goot de aroma’s van de Provence in drie colognes, de Eaux de Provence (50 ml: 27 euro, 300 ml: 48 euro, douchegel vanaf 5 euro). Eau Ravissante is een frisse bloemengeur, Eau Universelle ruikt naar verkwikkende citrusaroma’s en Eau Captivante is een elixir op basis van de lokale aromatische planten.

*Capri -De hele Blu Mediterraneo-lijn van Acqua di Parma is een trip door de Italiaanse Mediterrannée, maar de Arancia di Capri (EDT 75 ml: 61 euro) is een van onze favorieten. De stralende sinaasappelgeur roept in 1 verstuiving de zonnige sfeer van het eiland op. -Estée Lauder’s limited edition van Bronze Goddess (100 ml: 56,80 euro) is een meer sensuele interpretatie die de geur van warme huid oproept, opgefrist met citrusblaadjes, smakelijke fruitaccenten en veel bloemen.

*Brazilie -Het jaarlijkse uitstapje van Dior ging (na Portofino en Pondichéry) naar Parati, de pittoreske kuststad tussen Rio en Sao Paulo. Het merk bottelde de kleuren, het groen en de zee in Escale à Parati (75 ml: 75,35 euro), een frisse, eau de cologne achtige geur. -Escada zocht het Braziliëgevoel in het bruisende nachtleven met Rock’in Rio (EDT 50 ml: 50 euro), geïnspireerd op de piña colada. Zoet, fruitig en jong!

*Corsica -In Sisley’s mannengeur Eau d’Ikar (EDT 50 ml: 64 euro) ruik je het eigenzinnige van dit Franse eiland en de aparte aromatische geuren van lokale kruiden, planten en hout. -Een strandwandeling in Calvi inspireerde Maison Martin Margiela tot Beach Walk (100 ml: 80 euro), die de zilte zeemist op een warme huid oproept.

*Parijs -Geïnspireerd op het ultieme rozenparfum Paris, dat YSL bijna dertig jaar geleden lanceerde als hommage aan zijn favoriete stad, kreeg Parisienne (EDT 50 ml: 61 euro) dat gesofisticeerde je ne sais quoi van de Parisiennes. De rozensignatuur werd opgefrist met minerale toetsen die de vochtige kasseien oproepen van de vroege uurtjes, wanneer de stad ontwaakt. -Parfumeurs associëren Parijs blijkbaar met bloemen, want ook Maison Martin Margiela liet zich inspireren door de bloemenmarkt aan de Notre Dame. In Flower Market (100 ml: 80 euro) ruik je de groene frisheid van pas afgesneden stengels en de natte, vertrapte blaadjes op de grond en uiteraard de bonte mix van verschillende bloemen.

*New York -Geen geur die beter die nerveuze, energetische vibe van the Big Apple oproept dan DKNY Woman (EDP 50 ml: 45,44 euro), dankzij accenten van bloedsinaasappel, ijskoude vodka, natte straatstenen en propere was. De wolkenkrabberflacon maakt het plaatje compleet. -Wie eerder zoete herinneringen aan het bruisende nachtleven heeft, zal zich meer herkennen in Escada’s Sexy Graffiti (EDT 50 ml: 50 euro): een lichte bloemengeur met veel rood fruit. Het had evengoed een cocktail kunnen zijn. Sofie Albrecht

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content