Steun Giorgio Armani’s actie voor drinkwater

Met de actie Acqua For Life wil Giorgio Armani waterputten in Ghana sponsoren. Schrijf je in op de Facebookgroep en laat de waterteller met tien liter stijgen.

Water is een van de grootste problemen in ontwikkelingslanden. De Italiaanse ontwerper Giorgio Armani zet de actie Acqua For Life op poten om waterputten in Ghana te sponsoren.

Het cijfer: Elke dag sterven 4000 kinderen aan ziekten veroorzaakt door vervuild water. Meer dan een zevende van de wereldbevolking heeft nog steeds geen andere toegang tot water. Dat heeft ook ernstige gevolgen voor het onderwijs van de kinderen, omdat het vaak hun taak is om (ondrinkbaar) water te gaan halen in de waterputten, kilometers ver buiten het dorp.

De datum:
De Verenigde Naties riep 22 maart uit tot Werelddag van het Water om overheden, organisaties, gemeenschappen maar ook de mensen zelf aan te moedigen om verantwoord met water om te gaan. Deze dag wordt ook het hoogtepunt van de grote solidariteitsactie Acqua for Life, waarvoor Giorgio Armani op 1 maart het startsein gaf.

Het gebaar:
De Italiaanse ontwerper wil 40 miljoen liter drinkbaar water beschikbaar stellen voor kinderen in Ghana, door projecten te steunen die in landelijke gebieden opgezet zijn door Green Cross International. Er zullen waterputten worden gegraven voor tehn minste 15 gemeenschappen van 1000 à 4000 personen. Voor elke verkochte flacon Acqua di Gio of Acqua di Gioia schenkt Armani 100 liter water. Dat getal verdubbelt wanneer de klant zich aan de hand van een code op de verpakking inschrijft op www.acquaforlifechallenge.org.

Het netwerk:
Elke deelnemer kan lid worden van de Facebookgroep of zelf een steungroep oprichten. Het is de bedoeling om de informatie zo goed mogelijk te verspreiden en vrienden aan te moedigen om mee te doen. Elke nieuwe inschrijving doet de waterteller stijgen met 10 liter, commentaren en reacties posten levert telkens een extra liter op.

De uitdaging: De teller doen exploderen! Armani heeft geen limiet gesteld op het bedrag dat hij bereid is te geven. Elke klik telt dus. De uiteindelijke afrekening gebeurt in juni. Armani zal de verantwoordelijken van Green Cross een cheque overhandigen op het volgende mannendefilé. Het actiefste Facebooklid mag alvast rekenen op een uitnodiging voor het evenement.

Isabelle Willot/Sofie Albrecht

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."


Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content