Slumdog cosmetica

Estée Lauder wil de Indiase markt inpalmen en probeert Slumdog Millionaire-actrice Freida Pinto te strikken.

Cosmeticabedrijf Estée Lauder probeert Slumdog Millionaire-ster Freida Pinto te strikken als gezicht. De vierentwintigjarige Bollywood -en nu Hollywoodster uit de achtvoudige Oscarwinnende prent, is op dit moment erg gegeerd bij mode-en cosmeticahuizen. Estée Lauder wil bovendien zijn producten lanceren in India.

Voor elk merk dat een voet tussen de deur wil krijgen op de Indiase markt zou het strikken van Pinto een gouden zaak zijn. Ze is er razend populair en wordt gezien als een lokaal meisje dat het internationaal gemaakt heeft.

Estée Lauder lonkt naar het Aziatische land in volle ontwikkeling. Vorig jaar verwierf het bedrijf een minderheidsaandeel in Forest Essentials, een producent van ayurvedische huid-, -lichaams -en haarproducten met hoofdzetel in Delhi. En in juni 2008 opende de eerste Indiase Estée Lauderwinkel de deuren in Mumbai.

“De tijd is rijp om Estée in India te introduceren”, aldus John Demsey, voorzitter van de Estée Laudergroep aan modemagazine Woman’s Wear Daily. “We willen een volledig nieuwe generatie vrouwen met het merk laten kennis maken”.

Volgens ramingen zou India tegen 2025 de vijfde grootste economie ter wereld worden.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content