Nichemerken in de parfumerie
Parfumerieketen Ici Paris XL laat ons kennis maken met kleine merken die in het buitenland al een grote reputatie hebben opgebouwd.
De Belgische parfumeriemarkt is al jaren redelijk verzadigd. De dynamiek komt hoofdzakelijk van kleine merken die al een reputatie hebben opgebouwd in het buitenland.
Naast een goede prijs-kwaliteitverhouding maakt parfumerieketen Ici Paris XL er een strategie van om deze merken als exclusiviteit binnen te halen. “Het is een manier om een uniek aanbod te hebben” volgens Christine Thyange, verantwoordelijke training en development. “Het zorgt niet meteen voor een grote omzet, maar is toch belangrijk voor ons imago. We willen de klanten een ervaring bieden, en bijzondere producten die je alleen hier vindt zijn een manier om dat te doen.”
Een greep uit het aanbod:
*Black Up: een Frans make-upmerk voor de donkere huid dat gekend staat voor zijn intense pigmenten. Ook blekere huidjes zullen verleid worden door de rijke kleuren van de (jumbo)potloden voor lippen en ogen. Blikvanger deze herfst is een goudkleurige eyeliner (2,5 ml: 19,90 euro) die de klok rond houdt.
*Couvent des Minimes is een lijn verzorgingsproducten uit een bestaand klooster, dat nu is omgebouwd tot luxehotel met een spa die haar eigen producten kreeg. Bestseller is de Gardener’s Hand Healer, een handcrème (75 ml: 13 euro) die binnenkort in drie formaten bestaat.
*Biosilk: het eerste product dat dit populair Amerikaans merk uitbracht was Silk Therapy (50 ml: 16,50 euro), een serum voor het haar op basis van zijde dat de bijnaam Liquid Hair kreeg. Het is de bestseller van het gamma, dat ondertussen ook een shampoo en conditioner telt en er dit najaar enkele stylingproducten bij krijgt.
*Christian Breton: een Frans merk gespecialiseerd in producten voor de oogomtrek. Hun sterproduct is de Liftox (10 ml: 46,20 euro, vanaf oktober), een antirimpelserum in roll-on met een voedend, liftend en botox-like effect dat de spieren ontspant zodat lijntjes minder nadrukkelijk aanwezig zijn. Naar verluid de chouchou van de Air France hostessen.
*Philosophy: een Amerikaans merk met ludieke geurproducten, high tech huidverzorging en inspirerende leuzen. Nieuwkomer is de Be Your Best BB crème (40 ml: 30,50 euro vanaf half november) die verzorging, bescherming én een perfecte teint belooft.
*Only You: het huismerk van Ici Paris XL dat verzorging en make-up aanbiedt aan democratische prijzen. De nagellakken (30 T, 4,95 euro) zijn een enorm succes.
Sofie Albrecht
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier