Matthew Williamson brengt make-upcollectie uit

De Britse modeontwerper Matthew Williamson begeeft zich op nieuw terrein: make-up. Hij brengt, in samenwerking met Benefit Cosmetics, een limited edition make-up lijn uit. Dat schrijft WWD.

De Britse modeontwerper Matthew Williamson begeeft zich op nieuw terrein: make-up. Hij brengt, in samenwerking met Benefit Cosmetics, een limited edition make-up lijn uit. Dat schrijft WWD.

De Londense ontwerper ging voor zijn make-upcollectie in zee met Benefit Cosmetics. Dat is een Amerikaanse cosmeticabedrijf dat werd opgericht door Jean en Jane Ford in 1976. De tweelingzussen hebben voeling met de modewereld, omdat ze zelf ook ooit op de catwalk hebben gestaan. Daarnaast zijn het ook doorwinterde make-up artists. Vandaag is het bedrijf in handen van de dochters van Jean, Maggie en Annie, en is het bekend om de visagie van talloze modellen, celebrities en rocksterren.

Glimlachen

Williamson is heel enthousiast over de samenwerking en moest niet lang twijfelen om samen te werken met het bedrijf. Hij houdt namelijk heel erg van de aanpak van de twee zussen en de manier waarop ze communiceren. Het motto van Benefit Cosmetics is ‘.laughter is the best cosmetic, so grin and wear it’. “Het bedrijf heft een nonchalante, humoristische aanpak”, zegt Williamson aan WWD. “Het optimisme dat het label uitstraalt is ook iets wat ik probeer te doen in mijn werk.”

‘The Rich is Back’

Wat mogen we verwachten van deze samenwerking? De capsulecollectie kreeg de naam ‘The Rich is Back’ en bevat glanzende oogschaduw, lipgloss, blusher en een mascara. De oogschaduw wordt uitgebracht in felle kleuren zoals blauw/groen, de lipgloss is kersenrood. De verpakking is kleurrijk en fel, versierd met pauwenveren en bloemen. Hier herkennen we Matthew Williamson heel sterk in, die gek is op de kleuren van een pauw en kleurencombinaties in het algemeen.

Wie verwacht had dat Williamson zou liefde voor kleur zou vertalen in de make-up, blijft op zijn honger zitten. Hoewel zijn ontwerpen steeds felgekleurd zijn, houdt hij de kleur van de make-up liefst wat neutraler. “Ik ben van mening dat ‘less is more’ op vlak van make-up”, zegt hij aan WWD.

De collectie zal onder meer verkocht worden bij Sephora. (LVR)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content