Mascara is favoriete make-upartikel van de vrouw

Uit een onderzoek in Groot-Brittannië is gebleken dat het make-uptasje van de vrouw maar liefst 14 items bevat en dat mascara een make-upproduct is dat bijna alle vrouwen gebruiken én met zich meedragen.

Uit een onderzoek in Groot-Brittannië is gebleken dat het make-uptasje van de vrouw maar liefst 14 items bevat en dat mascara een make-upproduct is dat bijna alle vrouwen gebruiken én met zich meedragen. Mascara is de absolute nummer een bij vrouwen wat betreft make-up. Dat schrijft de Daily Mail.

Het onderzoek ging grasduinen in de make-uptasjes en -gewoontjes van meer dan tweeduizend vrouwen in Groot-Brittannië. De onderzoekers deden hierbij een aantal interessante vaststellingen.

Eerst en vooral over het make-uptasje zelf. Zo blijkt dat er ongeveer voor iets meer dan 100 euro aan make-upproducten inzitten en dat vrouwen om de drie weken de inhoud van het tasje helemaal vernieuwen. In totaal zitten er 14 producten in het tasje en hecht maar liefst 74 procent van de vrouwen het meeste belang aan mascara. Zo zou mascara makkelijk zijn om je snel even op te maken en heb je in een handomdraai een frisse blik.

Er werd ook gepeild naar de favoriete merken van de Britse dames. Daaruit is volgende top drie naar voren gekomen: Rimmel (42 procent), Maybeline (39 procent) en Clinique (38 procent). Deze drie labels werden het meeste aangehaald en blijken de populairste beautymerken in het Verenigd Koninkrijk te zijn.

Dat make-up het zelfvertrouwen van de vrouw een boost kan geven, kwam in dit onderzoek nog maar eens naar voren. Zo zegt 28 procent van de deelnemende vrouwen dat ze nooit de deur zaten uitgaan zonder make-up op en 19 procent gaf toe dat ze heel af en toe ook eens zonder make-up naar buiten gingen. De psychologie achter make-up blijft vrouwen toch wel erg beïnvloeden.(LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content