Mannencosmetica in de lift: 'Je houdt je huid gezond, je baard getrimd en schaamt je daar niet meer voor'

27/02/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 11/09/18 om 09:55
Uit Knack Weekend van 28/02/18

De markt voor mannencosmetica groeit, maar moet meneer echt aangepaste producten smeren? Of is dat slimme marketing?

Meer dan de helft van de Belgische mannen gebruikt wekelijks skincare. De gemiddelde Zuid-Koreaanse man smeert dertien producten per maand. In Londen hebben mannen een eigen hippe beautywinkel, Beast, met een uitgekiende selectie producten uit tachtig merken, van scheergel over geuren en crèmes tot olie voor de hipsterbaard. Wereldwijd groeit mannencosmetica ( grooming is een trendyer woord) al jaren. Ze zou volgens Euromonitor in 2020 goed zijn voor 60,7 miljard dollar.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners