Mannen tuk op celebrity-parfums

© reuters

Britse, Spaanse en Italiaanse mannen zijn tuk op celebrity-parfums. Dat blijkt uit een rondvraag van Mintel.

U dacht dat al die celebrity-marketing rond cosmetica en parfums tot niets diende? Wel u hebt het mis. En wat blijkt? Vooral mannen zijn er gevoelig voor. Meer bepaald Britse, Spaanse en Italiaanse mannen zijn tuk op celebrity-parfums, zo toont een rondvraag bij 1000 Europeanen door onderzoeksbureau Mintel.

Zes procent van de Britse mannen geeft toe een parfum met een bekende naam, zoals bijvoorbeeld David Beckham, te bezitten, een percentage dat de afgelopen drie jaar is verdrievoudigd. Onder de Britse vrouwen daarentegen, kiest maar 2 procent voor een beroemdheid in een flesje.

De Britten staan daarmee op hetzelfde niveau als de Spanjaarden en moeten enkel de Italianen laten voorgaan, waar 8 procent van de mannelijke populatie een celebrity-parfum in de badkamer heeft . Maar Groot-Brittanniƫ is het enige land waar de interesse zo is toegenomen.

Voor drie kwart van de Britse mannen ligt er trouwens een parfum onder de kerstboom en vooral vaders met kinderen jonger dan vijf hopen op een geurtje van hun idool. “Mannen zijn er zich van bewust dat een parfum hun zelfbeeld-en vertrouwen kan opkrikken, en in tijden van stijgende werkloosheid en onzekerheid is dat belangrijk”, aldus Mintel-analyst Vivienne Rudd.

De markt van de mannenparfums blijft trouwens groeien, ondanks de financiƫle crisis.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content