M.A.C Viva Glam viert dit jaar zijn 25e verjaardag met niemand minder dan topmodel Winnie Harlow, die het nieuwe gezicht is van de campagne. Ze mocht voor de gelegenheid in de rol van RuPaul kruipen voor een re-enactment van de originele campagne uit 1994.

In het verleden werd er al samengewerkt met Sia, Lady Gaga, Miley Cyrus, Elton John, Mary J. Blige en Ricky Martin. Samen haalden ze geld op voor hiv- en aidsprogramma's wereldwijd. De opbrengst van de verkoop van de lippenstiften gaat integraal naar dit goede doel.

Viva Glam viert 25-jarige bestaan © MAC Cosmetics

John Demsey, voorzitter van het aidsfonds van M.A.C, licht toe: 'Dit jaar staat voor vijfentwintig disruptieve campagnes, geleid door achtentwintig beroemdheden, die meer dan vijfhonderd miljoen dollar opgehaald hebben. Het markeert ook een kwarteeuw van passie van onze werknemers, artiesten en partners wereldwijd. Ons 100% schenkmodel is bij de eersten van z'n soort en heeft ons geholpen om op grote schaal verandering teweeg te brengen.'

Nieuwe gezichten van de campagne zijn onder meer Deja Foxx en Troye Sivan.

Naast organisaties die werken rond de bestrijding van hiv en aids, zal de opbrengst vanaf nu ook gaan naar projecten die vechten voor een gezonde toekomst en gelijke rechten voor vrouwen, meisjes en de LGBTQ-gemeenschap.

Nieuwe generatie

De jonge activiste Deja Foxx (19) werd ook ingelijfd door M.A.C om het 25-jarige bestaan van Viva Glam te vieren. Enkele andere 'new gen'-ambassadeurs zijn Troye Sivan en zijn vriendje Jacob Bixenman, Mari Malek en Alex Mugler. Samen vormen zij de MACtivist-crew, de gezichten van de nieuwe generatie.

Wat staat er nog op het feestprogramma? De originele Viva Glam-tint wordt opnieuw verkocht om de verjaardag gepast te vieren. Ook Viva Glam II en Viva Glam III dragen hun steentje bij. Daarnaast vertelt John Demsey dat de geschiedenis van het Viva Glam-programma extra aandacht krijgt dit jaar en delen ze inspirerende verhalen van hun community.