L’Oréal komt met crisismake-up
L’Oréal lanceert een lijn van goedkope producten om de crisis het hoofd te bieden.
Het Franse L’Oréal, de grootste cosmeticagroep ter wereld, lanceert dit jaar een lijn van goedkopere producten. Daarmee wil het bedrijf, dat onder ander LancÃ’me, Biotherm en Kiehl’s in zijn portefeuille heeft, de crisis het hoofd bieden. Dat kondigde L’Oréal-topman Jean-Paul Agon dinsdag aan bij de bekendmaking van de jaarcijfers. L’Oréal zag afgelopen jaar zijn nettowinst met 26.6 procent dalen.
De goedkopere producten zullen geïntegreerd worden in de merken Garnier, L’Oréal Paris en Vichy. Bedoeling is op die manier een breder publiek aan te spreken. Ook wil L’Oréal nog meer innovatieve producten op de markt brengen, zoals de Oscilattion van LancÃ’me, een vibrerende mascara die afgelopen jaar werd gelanceerd en een groot succes was. Verder zal het zich concentreren op lichaamsverzorging, styling en producten voor mannen.
Ann Heylens.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier