Linda Evangelista onthult haar geheimen aan L’Oréal

Linda Evangelista onthult haar geheimen aan L’Oréal Paris. Resultaat: een eigen make-uplijn.

Linda Evangelista onthult haar geheimen aan L’Oréal Paris. Resultaat: een make-uplijn die ieders gezicht belooft om te toveren tot eentje zoals in glossy magazines.
De relatie tussen het Franse L’Oréal Paris en topmodel Linda Evangelista, al twee jaar lang het gezicht van het merk, heeft sinds kort een nieuwe dimensie gekregen. Ze werd gevraagd haar jarenlange ervaring in de modellenwereld aan te wenden om een make-uplijn voor de cosmeticagigant te ontwikkelen, Studio Secrets Professional. De nieuwe producten beloven een professioneel resultaat. Om dit te garanderen liet L’Oréal een leger experts aanrukken. Behalve Evangelista mocht ook de Amerikaanse make-upartiest en oprichter van het magazine Visionaire James Kaliardos zijn visie geven op professionele make-up.

Natuurlijke look
De nieuwe lijn debuteerde vorig jaar in januari op de show van Alexis Mabille in Parijs, waar Kaliardos ze voor het eerst gebruikte op de modellen. De look was natuurlijk, met glanzende ogen en een beetje lipkleur. “Bij zo’n natuurlijke look gebruik je weinig make-up en gaat het erom de juiste producten op de juiste plekken te gebruiken. Als er nog een rode neus of donkere kring rond het oog zichtbaar is, dan is zelfs een nude look gewoon niet af”, aldus Kaliardos. “James weet heel goed wat vrouwen willen,” zegt marketingdirecteur Delphine Viguier. “Hij gaf ons uitstekend advies voor de tinten van oogschaduw en de textuur van de fond de teint.”

Voor iedere huid-, haar- en oogkleur zijn er aangepaste producten in het gamma. Daarnaast is de gebruiksvriendelijkheid het stokpaardje van deze lijn. Zo heeft de fond de teint een ingebouwde borstel. “Iedere vrouw kan met deze producten aan de slag,” aldus Viguier.

De opmaakgeheimen van LindaEvangelista onthulde op haar beurt al haar opmaakgeheimen voor dit nieuwe project. De 44-jarige Canadese heeft in haar carrière veel tijd doorgebracht in de make-upstoel, zodat ze als geen ander weet wat wel en niet nodig is om er als een topmodel uit te zien. “Die lipstick is te vet”, klonk het wanneer het laboratorium haar om feedback vroeg. Of “deze is goed van glans” en “voor de fond de teint moet je rekening houden met het licht!” Door haar ervaring maquilleert ze zichzelf intussen als een prof. “Ik heb het er soms moeilijk mee dat iemand anders mijn mond maquilleert”, geeft ze toe. “Ik voel het potlood dan gaan waar het niet moet. Na al die jaren heb ik geen spiegel meer nodig om me te maquilleren. Ik kan het op het gevoel.”

Om alle trucjes en technieken van Evangelista aan de vrouw te brengen, smukt L’Oréal zijn make-uprayon in de winkel op met foto’s van het topmodel en tekeningen van James Kaliardos. Stap voor stap leggen die uit hoe u de producten het best aanbrengt. “Ik vond professionele producten alleen niet genoeg”, zegt Kaliardos. “Veel vrouwen weten niet hoe ze make-up juist moeten aanbrengen. Zelfs al doen ze het dagelijks. (lacht) Als je deze simpele aanbevelingen volgt, heb je iemand als ik niet meer nodig.”

Britt Guetens.

In de grootdistributie.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content