Lancôme strikt Oscar-winnares Lupita Nyong’o

© Reuters

Lupita Nyong’o is in een recordtempo gekatapulteerd tot nieuwe it-girl, mode-icoon en schoonheidsideaal. Dat viel ook beautylabel Lancôme op, die de ’12 Years a Slave’-actrice prompt aanstelden als nieuwe ambassadrice.

Lupita Nyong’o is in een recordtempo gekatapulteerd tot nieuwe it-girl, mode-icoon en schoonheidsideaal. Dat viel ook beautylabel Lancôme op, die de ’12 Years a Slave’-actrice prompt aanstelden als nieuwe ambassadrice.

Voor welk product Lupita het gezicht zal zijn, is nog niet bekend. De actrice treedt met dit ambassadeurschap in de voetsporen van Julia Roberts, Penélope Cruz, Kate Winslet en Lily Collins.

‘Wat me aantrok in Lancôme is dat ze niet dicteren wat schoonheid inhoudt,’ vertelde de actrice aan WWD. ‘Ze ondersteunen datgene wat er al is. En dat is precies wat me naar hen toe dreef,’ licht Lupita Nyong’o verder toe. Voorts hoopt ze dat het een symbiotische relatie zal zijn waarbij zowel zijzelf als het label voordeel halen uit de associatie met elkaar.

De betekenis van schoonheid

‘Ik moest een speech geven over schoonheid vlak voor de Oscars en voor mij betekent schoonheid dat je mededogen hebt met jezelf en diegenen rondom jou. Ik denk dat hierop focussen ervoor zorgt dat het licht van binnenuit de uiterlijke schoonheid versterkt,’ vertelde de Oscarwinnares. ‘Wij, acteurs, hebben het privilege dat we voor meer staan dan enkel uiterlijke kenmerken,’ vulde ze aan. Die extra dimensie lijkt haar voordelig voor een merk dat actrices kiest als ambassadeurs.

Een van de persoonlijke inspiraties op gebied van innerlijke en uiterlijke schoonheid is Alek Wek. Haar succes als model gaf het zelfvertrouwen van Lupita een enorme boost. ‘Ik hoop dat deze campagne hetzelfde kan betekenen voor meisjes zoals ik,’ aldus de actrice over de nakende campagne voor Lancôme. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content