Kim Maes over webshop Blos: ‘Ik test alles zelf en kies voor hoofdzakelijk natuurlijke ingrediënten’

© Frank Gielen

Belgische make-up artieste Kim Maes lanceerde Blos, een gloednieuwe webshop met een persoonlijke selectie aan verzorgingsproducten, make-up, bijzondere geuren en home items. Op deze e-store kan je een select aanbod aan verantwoorde, hoogwaardige en bijzondere beautyproducten vinden van merken zoals Susanne Kaufman, Kure Bazaar, Evolve Beauty, Verso skincare, Grown Alchemist, Chikuseiko, Honoré des Prés en Rahua. Wij vroegen Kim de blos op de wangen over haar nieuwe geesteskind.

Hoe ben je op het idee gekomen om met Blos te beginnen?

Kim Maes: ‘Ik heb altijd een grote passie voor beauty gehad. Beauty in de ruimste zin van het woord. Ik hou van make-up, skincare, haarproducten, maar even goed van geurkaarsen en badproducten. De laatste jaren werd ik steeds meer bewust van wat ik op mezelf en ook op anderen (modellen) aanbracht en ik merkte, door een aantal kleine aanpassingen in mijn dagelijkse routine, een wereld van verschil.

Mijn zoektocht – vaak in het buitenland – naar mooie, meer natuurlijke en effectieve producten voor mezelf is uitgedraaid in een webshop.’

Hoeveel invloed heeft cosmetica op onze gezondheid?

Kim Maes over webshop Blos: 'Ik test alles zelf en kies voor hoofdzakelijk natuurlijke ingrediënten'
© Blos

Kim Maes: ‘Als je weet dat er in een dagelijkse beauty routine al gemakkelijk 200 chemicaliën zitten dan kan ik me niet voorstellen dat dat geen impact op onze gezondheid heeft. Ik ben geen dokter, maar in de eerste plaats zelf een ‘gebruiker’ die al die toevoegingen overbodig vindt. We vinden de mooiste kleuren en de beste geuren in de natuur, waarom zouden we die vervangen door chemicaliën?

Ik pleit niet voor een drastische ommezwaai, alles draait om balans. Een kleine verandering in je routine kan al een groot verschil maken.’

Hoe selecteer je de merken voor je webshop?

Kim Maes: ‘Het zijn in de eerste plaats merken die ik zelf gebruik. Ik beschouw mijn huid als een perfecte barometer. Zit er te veel troep in, zal zich dat onmiddellijk uiten in onderhuidse ontstekingen, rode vlekken en een onrustige huid. Ik heb alle producten die ik verkoop zelf getest, dat heeft ongeveer een jaar geduurd. Dit plan ik ook te doen voor nieuwe merken die erbij komen. Ik ben zeer selectief geweest.

Als je kijkt naar de make-up, heb ik mijn aanbod beperkt tot lippenstift en blush. Ik ben al heel lang op zoek naar foundation met hoofdzakelijk natuurlijke ingrediënten die doet wat een klassieke foundation doet, maar tot nu zonder resultaat. Dan ben ik maar gestart zonder. Liever niets dan iets waar ik niet 100% achter sta.’

Cosmetica online kopen is nog niet voor iedereen een evidentie. Hoe zorg je toch voor een uitstekende ervaring bij je klanten?

Raf Ketelslagers
Raf Ketelslagers© Blos

Kim Maes: ‘In eerste instantie probeer ik ieder product goed toe te lichten op de webshop. Ik zet er een algemene beschrijving bij, maar ook een tip of weetje vanuit mijn eigen bevindingen.

Ik probeer ook duidelijk te maken dat mensen mij altijd mogen mailen voor advies. Ik beantwoord liever 4 mails voor een tevreden klant dan dat ik moet horen dat er iemand niet tevreden is met zijn aankoop.

Eenmaal de bestelling geplaatst is, geef ik heel gericht staaltjes mee. Ik vraag waar ze nood aan hebben en probeer een oplossing te bieden. Ik besef wel dat er altijd vrouwen zijn die de textuur willen voelen en ruiken, dus plan ik in binnenkort een pop-up. De exacte locatie staat nog niet vast.’

Kan je al een tipje van de sluier lichten over de Blos Ambassador? Hoe kies je deze ambassadeurs?

Kim Maes: ‘De Blos ambassadors zijn vrouwen met een kritische blik op beauty. Ze willen graag weten in hoeverre een product doet wat het belooft. Ze hebben oog voor detail en houden net als ik van producten die zowel mooi zijn langs de buitenkant als de binnenkant.

Ik begin met de vrouwen het dichts bij mezelf. Ik heb 2 zussen en een schoonzus, ieder met een volledig ander leven maar toch dezelfde waardes. Ik moet toegeven dat het kiezen van de ambassadeurs niet zo moeilijk is. Er zijn zoveel inspirerende vrouwen in mijn omgeving dat ik de eerste jaren niet op zoek zal moeten gaan.’

Wat is jouw ultieme favoriete product? En waarom?

Raf Ketelslagers
Raf Ketelslagers© Blos

Kim Maes: ‘Dit is een moeilijke vraag, want ik heb redelijk veel favorieten. Als ik echt moet kiezen, ga ik voor een masker omdat je dan onmiddellijk resultaat hebt. Mijn favoriet zal dan ook afhangen van het probleem waar ik op dat eigenste moment mee kamp.

Momenteel heb ik last van droogtelijntjes en een vale teint door de intrede van de herfst en zou ik voor Verso Intense Facial Mask kiezen: Instant Glow gegarandeerd!

(LP)




Surf naar blos-shop.com voor meer info en de webshop

.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content