Karl Lagerfeld vertelt over zijn parfumlijn

Eerder berichtten we al over de nakende lancering van de parfumlijn van Karl Lagerfeld. De ontwerper vertelde in een gesprek met WWD over de geuren en zijn manier van werken.

Eerder berichtten we al over de nakende lancering van de parfumlijn van Karl Lagerfeld. De ontwerper vertelde in een gesprek met WWD over de geuren en zijn manier van werken. De signatuurgeuren voor mannen en vrouwen van Karl Lagerfeld worden deze maand op de wereld losgelaten. Kaiser Karl vertelde aan WWD dat hij de beslissing om parfums op de markt te brengen erg snel heeft gemaakt. ‘Het is zoals met koken: eat it when it’s hot,’ aldus de ontwerper. Lagerfeld staat er dan ook om bekend om gek te zijn op geuren en zijn gordijnen, beddengoed en kleding altijd rijkelijk te besprenkelen met zijn favoriete parfums.

‘De mannengeur draag ik honderd procent de hele tijd. Ik vind hem overigens nog beter ruiken wanneer hij een beetje is opgedroogd op de huid,’ vertelde Karl Lagerfeld in een interview met WWD.

‘Basic lavendel is passĆ©’

De Duitse designer moest niet lang nadenken over de ingrediĆ«nten van zijn parfumlijn. Hij was ook erg zeker van welke geuren hij niet wilde incorporeren: ‘Wanneer lavendel te basic is, vind ik het niet goed. Zeker in de moderne wereld moet er een soort gesofisticeerde toets zitten in een parfum en dus geen down-to-earth bloemenmood. Dat behoort tot het verleden. Als een parfum geen gesofisticeerde twist heeft, kan je maar beter teruggrijpen naar de oude geuren.’

Karl wil niet in het verleden blijven hangen, maar iets nieuws creĆ«ren. ‘Het belangrijkste aspect van een parfum is dat het nieuw moet zijn wanneer het wordt gelanceerd en dan naar een klassieker moet evolueren in de badkamer,’ aldus de ontwerper.

De ingrediƫnten

In het vrouwenparfum vinden we hints van citroen, perzik, rozen, magnolia, plumeria, muskus en hout. Het werd gecreƫerd door Serge Majoullier and Christine Nagel.

De mannenversie werd samengesteld door Jean-Christophe HĆ©rault en bevat lavendel, mandarijn, appel, de blaadjes van viooltjes, sandelhout en amber.

Over de parfumflesjes waarin de geuren worden verkocht zei de ontwerper dat ze erg solide zijn en doen denken aan een blok kristal. Rond de flesjes kunnen we een zwart-wit verpakking vinden waarop het alom bekende silhouette van Kaiser Karl te zien is.

Praktische info De vrouwengeur is beschikbaar in verpakkingen van 85, 45 en 25 ml. en worden verkocht voor 85, 59 en 39 euro. Er zal ook een bodymilk beschikbaar zijn. De mannengeur wordt aangeboden in flesjes van 100, 50 en 30 ml. voor de prijs van 72, 55 en 39 euro. (LP)

Bekijk alvast een teaser video van de parfumlijn.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content