Jay Z lanceert mannengeur ‘Gold’

© Reuters

Verandert alles wat rapper Jay Z aanraakt in goud? Daar hoopt hij alleszins zelf wel op. Op 20 november lanceert hij zijn eerste mannengeur ‘Gold’ in teken van zijn samenwerking met Barneys.

Verandert alles wat rapper Jay Z aanraakt in goud? Daar hoopt hij alleszins zelf wel op. Op 20 november lanceert hij zijn eerste mannengeur ‘Gold’ in teken van zijn samenwerking met Barneys.

‘In de dertig dagen voor kerstmis zal het onmogelijk worden om niet te weten dat Jay Z een mannengeur heeft ontwikkeld,’ vertelde Donald J. Loftus, hoofd van het parfummanagement bij Barneys, aan WWD. De campagne rond het parfum is grootschalig opgevat en zal dus niet te negeren vallen.

De Amerikaanse rapper heeft naar verluidt 3200 suggesties voor verschillende namen voor zijn geur afgekeurd. Maar toen hij het flesje eindelijk in handen had, nam hij het op en zei ’this is the shit, it’s gold’. En zo kreeg het kind dus een naam (dit maakr ons erg nieuwsgierig naar het naamgevingsproces van Blue Ivy).

De samenwerking tussen de rapper en Barneys zorgde al voor heel wat controverse. De winkel zou aan rassenprofilering doen en aangezien Jay Z een Afro-Amerikaan is, zou hij volgens heel wat mensen Barneys moeten boycotten. Er werd zelfs een petitie opgestart om de samenwerking te cancelen. Jay Z verdedigde zijn beslissing om toch door te gaan met zijn ‘New York Holiday’ samenwerking door eraan te herinneren dat de opbrengst van de samenwerking naar zijn liefdadigheidsinstelling zal gaan die kansarme jongeren steunt. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content