Is deze make-uplook van Dior de trend voor het najaar?

Peter Philips, creatief directeur Make-Up bij Dior, weet hoe hij de modellen van het Franse modelabel kan doen schitteren. Zo koos hij voor klassieke eyeliner, maar in een ongewone, opvallende kleur. Heeft hij de trend voor het najaar hier al mee vastgelegd?

Peter Philips, creatief directeur Make-Up bij Dior, weet hoe hij de modellen van het Franse modelabel kan doen schitteren. Zo koos hij voor klassieke eyeliner, maar in een ongewone, opvallende kleur. Heeft hij de trend voor het najaar hier al mee vastgelegd?

De Belgische make-up artist Peter Philips werd in maart van dit jaar aangetrokken door Dior en werd verantwoordelijk gesteld voor alles wat met make-up te maken heeft bij het Franse modehuis. Binnen zijn functie als creatieve en beelddirecteur van Dior Make-up zorgt hij elk seizoen voor vernieuwende producten en frisse kleuren, maar hij bedenkt ook de make-up voor de verschillende modeshows van Dior.

Debuut op de catwalk voor Dior

De vuurdoop voor Peter Philips op de catwalk voor Dior was tijdens de voorstelling van de Resortcollectie 2015. De modellen kregen een dikke laag eyeliner over het ooglid heen, terwijl de rest van de make-up redelijk sober werd gehouden. Door het kiezen van opvallende ogen met eyeliner, creĆ«erde Philips een retrolook en een soort van ‘cat eye’, een look die mooi aansloot bij de tijdloze kledingstukken uit de Resortcollectie 2015. Philips liet de ogen spreken, hield de lippen mat en natuurlijk en koos voor een haast perfecte gezichtshuid. Zo kunnen we zijn debuut voor Dior het best samenvatten.

Futuristische ogen

Hoewel het debuut van Philipsen redelijk sober was, bedacht hij voor de modeshow van Dior, tijdens de Haute Couture Fashion Week in Parijs, een meer opvallende, bijna futuristische look. Met deze opvallende make-up wist hij de wereldpers te halen. Zo werd de collectie van modeontwerper Raf Simons voor Dior niet enkel bejubeld, maar ook Philips kreeg extra pluimen op zijn hoed voor de bijhorende make-up.

Eerst en vooral ging er opnieuw veel aandacht uit naar de ogen. Zo koos Philips voor een zilverkleurige eyeliner, die als een fijne streep boven het oog werd aangebracht. Net als bij de kleding uit deze collectie, zocht Philipsen hier naar een evenwicht tussen het tijdloze (eyeliner) en het futuristische (zilverkleurige eyeliner). Hij ging op zoek naar een manier om deze twee werelden met elkaar te laten dialogeren en te laten samengaan. “Ik werd geĆÆnspireerd door de uitstraling van deze nieuwe haute couture-collectie, waarbinnen ook op zoek wordt gegaan naar een dialoog tussen het klassieke en visionaire verbeelding,” aldus Peter Philipsen.

Ook dit keer vertrok Philips van het gezicht als een perfect canvas, waarbij de huid heel natuurlijk werd opgemaakt, om dan de aandacht af te leiden naar de ogen, die door de zilverkleurige make-up echt naar voren komen. Dit futuristische gevoel wil Philips met deze make-up echt naar voor brengen. Door het gebruik van zilver gaan de ogen meteen ook oplichten. Hiervoor gebruikte hij de Silver Eyes Eyeliner van Dior en hij werkt het oog af met gele of witte oogschaduw. Ook dit keer werden de lippen heel erg natuurlijk gehouden.

Zelf proberen?

Met deze look heeft Philips misschien wel de grootste trend van het najaar al vastgelegd, namelijk opvallend ogen. Werk met gedurfde kleuren en grijp niet altijd terug naar wat je kent (zwart of bruin dus). Durf experimenteren met je ogen, maar hou dan wel de lippen neutraal en zorg voor een feilloze, haast perfecte huid.

Laura Van Roey

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content