Is de schoonheidspleister de oplossing voor gebrek aan zelfvertrouwen?

Je sigarettenverslaving kan je bestrijden met een nicotinepatch. Maar zou je ook je zelfvertrouwen kunnen opkrikken met een daarvoor bestemde pleister? Het beautylabel Dove zocht het uit.

Je sigarettenverslaving kan je bestrijden met een nicotinepatch. Maar zou je ook je zelfvertrouwen kunnen opkrikken met een daarvoor bestemde pleister? Het beautylabel Dove zocht het uit.

In de reeks van ‘Real Beauty’-campagnes lanceerde Dove zopas een nieuwe reclamevideo. Daarin worden een aantal vrouwen uitgenodigd voor een onderzoek waarbij een revolutionair product zal worden getest. De dames vertellen over hun gebrek aan zelfvertrouwen. ‘Ik vermijd spiegels’ of ‘ik durf geen mannen aan te spreken’ klinkt het bij hen.

De onderzoekster biedt hen een pleister aan die hun zelfvertrouwen een boost zal geven. Aan de vrouwen wordt gevraagd om een videodagboek bij te houden. De eerste dagen is er nog niet veel verandering merkbaar, maar na tien dagen zijn alle dames dolenthousiast. Het succes van de pleister is indrukwekkend, tot de onderzoekster hen de ware toedracht vertelt. De patch is een placebo, dus hun vertrouwensboost hebben ze zelf teweeggebracht.

Beetje ‘cheezy’, deze reclame van Dove. Het centrale idee ‘Beauty is a state of mind’ is wel een mooie gedachte. Hoewel deze reclame mooi in scène is gezet, toont het toch waar we als vrouwen naartoe moeten. Geloof in jezelf, in je eigen schoonheid en deins er niet voor terug om de wereld in te trekken. (AB)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content