In beeld: de make-up looks van de Tomorrowlandperformers
(KS)
(NVDR: De M.A.C. MUA gebruikten voor hun Tomorrowlandlooks voornamelijk producten uit de M.A.C. Pro Line, die enkel verkrijgbaar is in Antwerpen)
De valse wenkbrauwen -stukjes soepel karton- worden met gekleurde bolletjes bedekt en vervolgens met duolijm op de wenkbrauwen van het model gekleefd. Op de ogen wordt een heerlijk iriserende glitter aangebracht (Reflex Glitter) die je overigens ook in je nagellak kan gebruiken. Uiteraard ook hier weer opvallende valse wimpers.
Deze look combineert het mannelijke -de getekende snor- met het vrouwelijke -de zwoele rode lip met gloss-. Op 1 wenkbrauw zijn diamanten studs aangebracht met wimperlijm, de andere wenkbrauw werd door de MUA hoog op het voorhoofd hertekend omdat een symmetrisch paar wenkbrauwen niet bij deze look zou passen. Valse wimpers? Natuurlijk!
De valse wenkbrauwen -stukjes soepel karton- worden met gouden glitters bedekt en met duolijm (=wimperlijn) op de wenkbrauw bevestigd. Ook deze helpers moesten een beetje een grauwe, industrial look krijgen die met veel bronzer en een smokey eye in de verf wordt gezet. Afwerken doet de MUA met een setje valse wimpers.
Het is de bedoeling dat de Mainstage Workers eruit zien alsof ze een hele dag in een soort mijn hebben gewerkt en nu alle remmen los kunnen laten. Het is een hele industrial look, maar in plaats van zwarte roet ging M.A.C. voor een gouden gloed. Vervolgens worden er twee ronde sponsjes op de ogen gelegd -waar de mijnwerkersbril ook zou liggen- en worden de modellen besproeid met een mix van de M.A.C. Acryllic Paints (in oranje en roze voor de meisjes, oranje en groen voor de jongens) en airbrushcleanser.
De muzieknootjes worden met de zwarte Acryllic Paint middels een fijn penseel op de wang getekend. Op de oogleden komt een goede witte basis uit de Acryllics lijn, gecombineerd met strakke zwarte liners om het verfijnde van de muzieknoten extra te laten uitkomen.
Felgekleurde acryllic wenkbrauwen met een vette degradé liner en een hoge seventies vibe. De MUA gebruikt de Chromaline eyeliner en zet eerst een roze basis, waarna ze met het paars erover geblend wordt; de roze laag mag dus nog niet helemaal droog zijn. De punt van de liner komt in het donkerblauw, zodat er een mooie kleurovergang ontstaat. Het grootste deel van het bewegend ooglid is helder wit, wat je natuurlijk op het laatste doet omdat je daar weer een schoon penseel voor nodig hebt na al het blenden. Valse wimpers zijn ook hier weer van de partij.
De huid moet hier mooi egaal wit gemaakt worden, dus de MUA legt de nadruk eerst op hydratatie met de Face and Body Lotion en gaat daarna aan de slag met de Face and Body White. Achteraf wordt de witte full coverage foundation opgedept met een sponsje. Daarna worden de ogen intens aangezet met Chromaline Cyan en daarboven Passionate om een popperig effect te bereiken. Op de waterrand van het oog wordt witte eyeliner aangebracht en natuurlijk zou deze look niets zijn zonder valse wimpers (Bovenaan n°6, onderaan n°35). De lippen, die ook volledig wit zijn gemaakt, krijgen een rode toets in de vorm van een hartje.
M.A.C wilde een radarwerk op het gezicht aanbrengen, maar het was moeilijk om tandwieltjes te vinden in een materiaal dat mooi zou bewegen op de huid, dus gingen de MUAs zelf maar aan de slag . Tijdens de prep wordt een blok parafine verwarmd met een haardroger, waarna er enkele tandwieltjes in de warme was worden geduwd om zo een vorm te creëeren. Deze vorm wordt laagje per laagje opgevuld met latexlijm die snel droogt, waarna het soepele radarfiguur en goudgespoten wordt alvorens het op het gezicht wordt aangebracht. De rest van de look wordt mooi gebronsd gehouden, met een mix van goud pigment die overigens ook in het midden van de roodgestifte lip wordt aangebracht om dat ombré effect te verkrijgen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier